شرکت تسلا تراشه هوش مصنوعی برای اتوموبیل های خودران تولید می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،ایلان ماسک با بیان اینکه تسلا در صدد ساخت تراشه هوش مصنوعی سفارشی این شرکت است، اظهار داشت: می‌خواهم به طور شفاف بگویم که تسلا در مورد فناوری هوش مصنوعی بسیار جدی است و قصد دارد در هر دو حوزه نرم افزار و سخت افزار به طور کاملا قدرتمند عمل کند.

پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر تلاش تسلا برای تولید سخت افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر شده بود. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی برخی از شنیده ها حاکی از آن بود که تسلا در تلاش برای بکارگیری یک تیم 50 نفره به منظور اجرای پروژه ساخت تراشه هوش مصنوعی است.

در ژانویه سال جاری میلادی نیز جیم کلر، یکی از مهندس های سابق شرکت AMD و اپل به تسلا پیوسته بود و قرار بود در پروژه ساخت تراشه هوش مصنوعی به این شرکت کمک کند.

تراشه هوش مصنوعی سفارشی تسلا می‌تواند سیستم خودران اتومبیل های تولید شده توسط این شرکت را بهبود بخشد و سفر ایمن تری را برای سرنشین های این خودروها به همراه آورد.

تسلا در حال حاضر از کارت گرافیک های انویدیا برای افزایش بازدهی پردازش های هوش مصنوعی در اتومبیل های خود استفاده می‌کند.

 هوش مصنوعی به تازگی تبدیل به یکی از داغ ترین مسائل در حوزه فناوری شده است. اپل و هواوی از یک طرف این فناوری را در تلفن های هوشمند خود جای می‌دهند و از طرفی گوگل از سرویس پردازش ابری مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی می‌کند. شرکت هایی نظیر انویدیا و تسلا نیز در جای دیگر، از این حوزه برای تولید سیستم های خودران خود بهره می‌برند.

ایلان ماسک در جریان کنفرانس NPIS برای بار دیگر ایده بلندپروازانه‌ای مطرح کرد مبنی بر اینکه قدرت تفکر هوش مصنوعی در آینده از انسان ها پیشی خواهد گرفت. جالب اینجاست که بسیاری از تحلیلگران و دانشمندان این حوزه با این ایده ایلان ماسک مخالف هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا