تاثیر استفاده از دستگاه های دیجیتالی قبل از خواب در چاقی کودکان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،شاخص توده بدنی سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد است. گرچه این سنجش میزان چاقی را اندازه گیری نمی‌کند و ابزاری است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود، اما در بسیاری از موارد برای مشخص کردن اضافه وزن و یا کسر وزن استفاده می‌شود.
شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم(x²) قدش به متر به دست می آید.
به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، محققان کالج پزشکی 'پن' در آمریکا در جریان یک مطالعه از والدین 234 کودک 8 تا 17 ساله در مورد استفاده فرزندان آنها از فناوری و عادات خوابیدنشان سوال کردند.
آنها متوجه شدند که استفاده کودکان از دستگاه های دیجیتالی قبل از خواب با خواب کمتر، کیفیت ضعیف تر خواب، خستگی بیشتر در صبح و افزایش شاخص توده بدنی ارتباط داشت.
کیتلیان فولر دانشجوی پزشکی کالج پزشکی پن گفت: ما در این مطالعه که نتایج آن در مجله Global Pediatric Health منتشر شده است، همچنین مشاهده کردیم که استفاده از فناوری قبل از خواب با خستگی بیشتر در صبح ارتباط دارد که خود عامل خطرساز دیگری برای افزایش شاخص توده بدنی است.
پیش از این در جریان یک تحقیق، ارتباط میان استفاده بیشتر بزرگسالان از فناوری با خواب کمتر، کاهش تمرکز و افزایش شاخص توده بدنی مشخص شده است. اما محققان می گویند گرچه مطالعات نشان می دهند که 40 درصد کودکان دبستانی تلفن همراه دارند، اما اطلاعات زیادی در مورد اثرات استفاده از فناوری بر سلامت انها در دست نیست.
محققان خاطرنشان کردند: با وجود مزایای استفاده از فناوری، اما متخصصان اطفال از والدین می خواهند که برای رشد مناسب و سلامت روانی کودکان استفاده از فناوری را برای آنها به ویژه در زمان خواب محدود کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا