تشخیص تشنج بیماران صرع با یک تراشه پوشیدنی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،یکی از ناخوشایندترین شرایطی که بیماران مبتلا به صرع با آن مواجه می‌شوند، مسئله ناآگاهی از زمان و شدت حملات خطرناک تشنجی است. متاسفانه اکثر این بیماران در بدترین شرایط حملات صرع را تجربه می‌کنند.

محققان شرکت آی.بی.ام با آگاهی از اهمیت این موضوع و برای یاری رساندن به این بیماران نیازمند، چیپ یا تراشه پوشیدنی جدیدی را طراحی کردند که با قرار گرفتن در سر بیمار فعالیت‌های مغزی را رصد کرده و به رایانه منتقل می‌کند.

این سیستم برای پردازش و تفسیر اطلاعات نیازمند یک نرم‌افزار رایانه‌ای است که پس از مقایسه الگوی امواج با مقادیر موجود در حافظه، خطر حمله را پیش‌بینی می‌کند.

برای ساخت اولین حسگر پوشیدنی پیش‌بینی کننده حملات صرع بیش از ۱۶ سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده است. در طول این سال‌ها محققان با بررسی فعالیت‌های الکتریکی مغز بیماران، شواهد کافی را برای پیش‌بینی حملات صرع به دست آورده‌اند.

استیون هارر، محقق ارشد شرکت آی.بی.ام در مورد مهمترین دستاورد این دستگاه گفت: متاسفانه بیماری صرع و حملات متعاقب آن در برخی از بیماران قابل درمان نیست و حتی مغز این افراد به داروهای کنترل‌کننده شدت حملات عصبی نیز پاسخگو نیست. بنابراین بهترین خدمت به این افراد ساخت دستگاهی برای پیش‌بینی حملات صرع جهت آمادگی بیمار با شرایط ناخواسته تشنج است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا