از این به بعد با نقشه گوگل می توانید اتوبوس وقطار را مسیریابی کنید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،این قابلیت می‌تواند در هر لحظه با تشخیص مکان کاربر، اعلانی مبنی بر پیاده شدن از قطار یا اتوبوس را به او ارائه دهد. این آپدیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با جست و جوی مقصد از طریق اپلیکیشن نقشه گوگل آن را پیدا کرده و سپس تا انتخاب دکمه Start در زیر شاخه وسایل نقلیه عمومی، نزدیک ترین اتوبوس ها و قطارهای شهری و بین شهری را پیدا کنند.

گوگل مپس با شناخت مکان دقیق ایستگاه ها و تشخیص مسیر صحیح می‌تواند ایستگاه مورد نظر را با ارسال یک نوتیفیکیشن به کاربر نشان دهد. این قابلیت می‌تواند برای کاربرانی که روند مسیریابی قطار و اتوبوس برایشان دشوار است و همچنین کسانی که در قطار و اتوبوس می‌خوابند، مفید باشد.

مسیریابی قطار و اتوبوس

قابلیت مسیریابی قطار و اتوبوس قرار است به زودی و از طریق آپدیت های جدید به اپلیکیشن Google Maps اضافه شود. علاوه بر این، گوگل هنوز اطلاعات مشخصی از نوع پشتیبانی این قابلیت در سیستم حمل و نقل شهری کشورهای مختلف نظیر ایران ارائه نکرده است.

سیستم مسیریابی قطار و اتوبوس نقشه گوگل همچنین امکان بررسی و پردازش حجم ترافیک خیابان ها را نیز دارد. بر همین اساس، این سرویس می‌تواند با سرعتی قابل قبول زمان دقیق رسیدن به ایستگاه ها را پیش بینی کند و پیش از رسیدن به آن ایستگاه کاربر را از رسیدن به مقصد مورد نظر آگاه کند.

عرضه قابلیت هایی نظیر مسیریابی قطار و اتوبوس شهری توسط گوگل مپس می‌تواند باعث افزایش محبوبیت استفاده از وسایل عمومی حمل و نقل شهری نظیر اتوبوس و مترو شود.

گوگل همچنین تصمیم دارد تا از داده های جمع آوری شده از کاربرانی که از سیستم حمل و نقل شهری استفاده می‌کنند، دقت این قابلیت را در سرویس نقشه خود افزایش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا