اسنپ دراگون 845 به قابلیت های ویژه ای مجهز است!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،تولیدکننده اسنپ دراگون 845 ادعا کرده که این تراشه بازدهی بهتری برای پردازش های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد و شکاف های امنیتی مهم که در نسل های قبلی اسنپ دراگون به چشم می‌خورد، در این مدل برطرف شده است.

از طرفی کوالکام اعلام کرده که بسیاری از نفوذ پذیری ها و مشکلات امنیتی تلفن های هوشمند اندرویدی به عدم نصب آپدیت ها باز می‌گردد. بروز نکردن اپلیکیشن ها و عدم استفاده از آپدیت های سیستمی علت اصلی بسیاری از نفوذپذیری ها در برابر بدافزارها و آسیب پذیری های موجود در گوگل پلی به حساب می‌آید؛ همین مسئله باعث شده تا تلفن های هوشمند اندرویدی از لحاظ امنیت چند سطح پایین تر از آیفون های اپل قرار بگیرند.

کوالکام اعلام کرده که اسنپ دراگون 845 مجهز به یک واحد پردازش ایمن (Secure Processing Unit) یا اختصارا SPU خواهد بود که نفوذپذیری به داده های تلفن های هوشمند و هک کردن آنها را تقریبا غیرممکن می‌کند.

کوالکام ادعا کرده که سیستم امنیتی به کار رفته در اسنپ دراگون 845 حتی از سیستم امنیتی آیفون 10 نیز قوی تر است. این شرکت یادآور شده که داده های بیومتریک مربوط به فیس آیدی ممکن است در معرض آسیب و نفوذ قرار گیرند. این در حالی است که دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 845 دارای یک ذخیره سازی خاص برای نگهداری از پردازش های بیومتریک خواهند بود.

واحد SPU به کار رفته در اسنپ دراگون 845 داده های حساس را با سرعت و پیچیدگی بالا رمزگذاری می‌کند. این داده ها تنها در صورت ارائه کلیدهای نرم افزاری مشخص که از طریق سیستم های احراز هویت مختلف ارائه می‌شود، قادر به رمزگشایی داده ها خواهد بود.

کوالکام ادعا کرده که علاوه بر داده های بیومتریک، اطلاعات مربوط به سیم کارت و سیستم های پرداختی نیز در چیپ امنیتی جدید اسنپ دراگون 845 رمزنگاری می‌شوند.

لازم به ذکر است؛ اسنپ دراگون 845 جدیدترین تراشه پردازشی کوالکام بوده و قرار است در تلفن های هوشمند بعدی که از سال 2018 به بعد به بازار عرضه می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا