گوشیهای هوشمند،گنج های همراه

اگر می‌خواهید در دستگاه‌های الکترونیکی خودتان کاوش کنید و به دنبال طلا بگردید، شاید مقدار بسیار کم این فلزات در هر گوشی شما را دچار شک و تردید کند. اما وقتی مقیاس بزرگی از  یک میلیون دستگاه موبایل را بررسی کنید  تقریبا ۱۶ تن مس، ۳۵۰ کیلوگرم نقره، ۳۴ کیلوگرم طلا و ۱۵ کیلوگرم پالادیوم در اختیار ما می‌گذارد.

این درحالی است که طی سال های 2010 تا 2016 میلادی استفاده از طلا در گوشی های تلفن همراه کاهش یافته و این کاهش به چیزی حدود 71تن طلا رسیده بود .اماخبرها حاکی از آن است که به تازگی شورای جهانی طلا بر این باور است  که شرکت های سخت افزاری بار دیگر برای تولید گوشی های تلفن همراه هوشمند به طلا روی آورده اند.

همچنین گفتنی است،  فناوری منبع مهمی برای تقاضای طلا خواهد بود و روند صعودی تقاضای طلا از سوی شرکت های سخت افزاری از سه ماه پایانی 2016 آغاز شده است.

شورای جهانی طلا اعلام کرده است ، تقاضای طلا برای تولید گوشی های هوشمند به شدت رو به افزایش است و  برآوردها نشان می دهد که هر گوشی هوشمند تلفن همراه شامل یک تا 1.50 دلار طلا خواهد بود ولی میزان مصرف طلا در این گوشی ها با پیچیده تر شدن آنها افزایش خواهد یافت.

همچنین براوردها نشان می دهد که بخش خودروسازی نیز به دلیل اینکه طلا میتواند به بخش انرژی های پاک کمک کند از تقاضای فزاینده ای برخورداراست.تحلیلگران بر این باورند که خودروهای جدید برقی و هیبریدی نیاز بیشتری به میکروچیپ های پیشرفته خواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا