کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری وارد سومین روز فعالیت شد

دکتر مصطفی معین، رئیس انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، ریاست این کنگره را برعهده دارد؛ دکتر تقی شامخی، عضو پیشکسوت انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، و دکتر احسان شمسی گوشکی، عضو هیأت مدیره انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، به ترتیب دبیر علمی و دبیر اجرایی این کنگره هستند.

(از راست: دکتر رضا فرجی دانا، دکتر مصطفی معین، دکتر جعفر توفیقی)

در سومین روز برگزاری کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری که از صبح امروز (چهارشنبه) آغاز به کار کرد، 3 سخنرانی جامع ارائه شدند. در ابتدای مراسم، رینه فان است (Rinie van Est) در خصوص حقوق انسان در عصر رباتیک سخنرانی کرد.

(دکتر یان کریستوف هیلینگر)

حسن تاجبخش با موضوع اخلاق در پزشکی ایران، و یان کریستوف هیلینگر (Jan-Christoph Heilinger) از دانشگاه مونیخ نیز با موضوع قدرت و مسئولیت علوم به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایران و اخلاق جهانی، اخلاق در ورزش، اخلاق و مهاجرت نخبگان، اخلاق در سیاست گذاری علم و فناوری، ملاحظات اخلاقی در طب سنتی، اخلاق مامایی و سلامت باروری، شش میزگرد تخصصی هستند که امروز برگزار می شوند.

در بخش نشست های تخصصی و ارائه مقالات، نشست اخلاق پزشکی (1)، اخلاق پزشکی (2) به ریاست محمد سروش محلاتی، روانشناسی اخلاق، علوم و فناوری به ریاست حسن عشایری، اخلاق در فناوری های نوین به ریاست اعظم ایرجی راد، فلسفه اخلاق، علوم و فناوری (2) به ریاست حسین شیخ رضائی، اخلاق دانشگاهی به ریاست نجفقلی حبیبی برگزار می شود.

 

 

عکس: زهره سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا