اندروید Go برای گوشی های دارای حافظه رم زیر ۱ گیگابایت عرضه خواهد شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،گوگل در مراسم Google I/O 2017 این وعده را به توسعه دهندگان و شرکت های سازنده موبایل داده بود که برای گوشی های میان رده و رده پایین، سیستم عامل اندروید اوریو ویژه ای را عرضه می‌کند. این سیستم عامل با نام Android Go امروز یا فردا (پنجم یا ششم دسامبر) به همراه اندروید 8.1 در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن و سازندگان محصولات اندرویدی قرار می‌گیرد.

حال، کاربران گوشی های هوشمند دارای حافظه رم بین ۵۱۲ مگابایت تا ۱ گیگابایت هم می‌توانند لذت استفاده از اندروید اوریو را به نوعی تجربه کنند.

هماهنگ کردن اندروید Oreo با گجت های هوشمند پایین رده در نوع خود اقدام چالش برانگیزی محسوب می‌شود، اما گوگل اعلام کرده که چنین هدفی بالاخره محقق شده است. این سیستم عامل از لحاظ فنی انشعابی از اندروید اوریو به شمار نمی‌رود. اندروید گو قادر است بسیاری از نسخه های جدید اپلیکیشن های ضروری اندروید را اجرا کند؛ برای مثال برنامه YouTube Go که برای این نسخه از اندروید در نظر گرفته شده دارای قابلیت های بیشتری در مقایسه با ورژن های دیگر این اپلیکیشن است.

از سوی دیگر اپلیکیشن های نسخه Go بسیار سبک تر از ورژن های دیگر طراحی شده‌اند و فضای کمتری از گوشی های میان رده و پایین رده را به خود اختصاص می دهند. البته کاهش فضا همیشه به معنای برتری نیست، چرا که ممکن است راه اندازی اپلیکیشن ها را کمی با وقفه مواجه سازد.

گوگل همچنین راه های جالبی برای کاهش فضای مورد استفاده اپلیکیشن ها در بستر سیستم عامل اندروید Oreo Go edition در نظر گرفته است؛ برای مثال، نسخه کروم در این ورژن همه داده های مورد نیاز خود را از سرور گوگل به گوشی منتقل می‌کند تا حجم داده ها و فایل های مورد نیاز کاهش یابد.

در اندروید Go اپلیکیشن جدید Datally به طور پیش فرض نصب است تا کاربر بتواند دیتای اینترنت مصرفی خود را به راحتی ردیابی و مدیریت کند.

اندروید Go را با اندروید One اشتباه نگیرید

ممکن است عده ای نسخه های Go و One سیستم عامل اندروید را با هم اشتباه بگیرند. باید توجه داشت که شباهت این دو ورژن در قابلیت پشتیبانی از دستگاه های پایین رده است، اما این دو نسخه به گونه ای متفاوت عمل می کنند. به منظور نصب اندروید وان روی دستگاهی مشخص، گوگل باید وارد شراکت با کمپانی سازنده شود و تعیین کند که چه مواردی روی سیستم از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری پیاده سازی شود؛ نظیر آنچه در محصولات نکسوس مشاهده کرده‌ایم.

اندروید One زمانی صرفا در گوشی های رده پایین موجود بود، اما از زمان معرفی محصول Moto X4 گوگل تصمیم گرفته دستگاه های گران‌تر را هم تحت پوشش این نسخه اندروید قرار دهد.

Go یک نسخه کامل و مستقل اندروید محسوب می‌شود که تحت سیطره پروژه های منبع باز سیستم عامل اندروید در اختیار تمام سازندگان گجت های هوشمند قرار می گیرد. آنچه باعث خاص بودن اندروید گو شده در واقع برنامه هایی است که خود گوگل به طور اختصاصی برای آن توسعه داده است؛ از همین رو، فعلا نمی توان درباره قابلیت های برتر این ورژن اظهار نظر کرد؛ مخصوصا در کشورهایی مثل چین که خبری از برنامه های اختصاصی گوگل در آن نیست!

مقام های گوگل به وب سایت ورج (Theverge) گفته اند نسخه های Go اندروید اوریو در مقایسه با نسخه های کامل آن زودتر به روزرسانی می‌شوند. ضمن آنکه این اندروید کم حجم در حال حاضر در اختیار سازندگان گوشی هوشمند قرار گرفته است و به زودی شاهد عرضه گوشی های میان رده و پایین رده جدید مجهز به اندروید Go خواهیم بود.

پیش بینی می شود این نسخه از اندروید برای اولین بار وارد هند شود، چرا که طبق اعلام گوگل، تعداد کاربران اندروید در این کشور بیشتر از کاربران آمریکایی است.

گفتنی است؛ گوگل اعلام کرده که اندروید Go همراه با اندروید ۸.۱ پنجم یا ششم دسامبر یعنی امروز یا فردا منتشر می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا