IBM می تواند پردازنده های کوانتومی 50 کوبیتی تولید کند

به کزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت آی بی ام (IBM) به لطف پیشرفت های قابل توجه در زمینه سخت افزار کوانتومی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند. این شرکت آمریکایی توانست نمونه اولیه یک پردازنده کوانتومی 50 کوبیتی را توسعه دهد.

در اولین حرکت، آی بی ام موفق به طراحی یک پردازنده 20 کوبیتی برای سیستم های آی بی ام کیو (IBM Q) شد که نتیجه پیشرفت این شرکت در طراحی کوبیت ابر رسانا بوده است.

حال شرکت IBM تصمیم گرفت پردازنده کوانتومی 50 کوبیتی را در نسل بعدی سیستم های IBM Q جای دهد. این شرکت به مشتری های خود وعده دسترسی آنلاین به این سرویس را تا پایان سال 2017 داد و اعلام کرد که کاربران شاهد ارتقای سخت افزاری بیشتری در این زمینه در سال 2018 خواهند بود.

داریو گیل، معاون پژوهشی تحقیقات هوش مصنوعی و آی بی ام در مرکز تحقیقاتی آی بی ام درباره اهمیت این پروژه در حوزه های گوناگون تکنولوژی و به خصوص حوزه مهندسی و علوم کامپیوتری گفت:

اکنون می توانیم به واسطه پیشرفت های اخیر در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر به پردازنده های بالای 50 کوبیت دسترسی داشته باشیم.همانطور که می دانید، توانایی اجرای چندین سیستم کوانتومی قابل اعتماد و قرار دادن آن ها در اینترنت تا همین چند سال گذشته امکان پذیر نبود.ما همواره روی ساخت تکنولوژی تمرکز کردیم و مشتری ها و همچنین دنیا را شگفت زده کرده‌ایم.

آی بی ام بیان کرده همچنان به توسعه دستگاه هایش در زمینه بهبود کیفیت کوبیت ها، اتصال قطعات و کاهش خطاهای عملیاتی ادامه می دهد تا اجرای الگوریتم های کوانتومی را بهبود بخشد.

شایان ذکر است؛ قدرت محاسباتی سیستم های کوانتومی آنقدر بالاست که قابل مقایسه با کامپیوترهای معمولی نیست. این سیستم ها می‌توانند به راحتی پیچیده ترین مسائل از قبیل شبیه سازی های شیمیایی و انواع بهینه سازی ها را حل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا