شهرداران در آمریکا پیمان آب و هوایی مشابه توافق پاریس را اجرا می کنند

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، روز جمعه پیش نویس 'منشور شیکاگو' در حالی به تصویب رسید که 36 شهراز ایالت های مختلف آمریکا در نشست هواشناسی آمریکای شمالی که در شیکاگو برگزار شد، حضور داشتند.

این توافق چارچوبی را برای چگونگی برنامه ریزی برخی از شهرداریهای آمریکا برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و نظارت بر پیشرفت همدیگر تهیه می کند. این منشور مشابه پیمان آب و هوایی پاریس است.
'ریم امانوئل'شهردار شیکاگو به عنوان میزبان این نشست گفت: هر شهردار بنا دارد برنامه سفارشی خود را در خصوص چگونگی دستیابی به توافقنامه 2025 پاریس امضا کند.می خواهیم با روش های فردی به یک مقصد مشترک برسیم و این پیمان به گونه ای طراحی شده که قابل اندازه گیری باشد.
در این میان شهرهای بزرگی مانند، نیویورک، شیکاگو، سانفرانسیسکو و واشنگتن برنامه خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 25 درصد را پیگیری می کنند و نتایج آن را در اختیار مردم قرار خواهند داد.
'ترامپ کسی است که شک و تردید را درباره این توافق علمی بیان کرد و به طور کلی نسبت به مفهوم توافقنامه های بین المللی شک و تردید دارد ، او در ماه ژوئن خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد.'
'تصمیم ترامپ باعث شد تا بسیاری از مقام های ایالتی و بومی سوگند یاد کنند که اقدامی در این زمینه انجام دهند.'
تعدادی از شهرداران شهرهای بزرگ آمریکا، ترامپ را به خاطر کوته بینی مسخره می کنند. رییس جمهور آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس بشدت انتقاد کرد.
زمانی که ترامپ اعلام کرد از توافق پاریس خارج می شود، شهرداران بیش از 380 شهر آمریکا با جمعیتی حدود 68 میلیون نفر متعهد شدند که اهداف توافق نامه پاریس را حفظ خواهند کرد.
باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا توافق نامه پاریس را امضا کرد اما ترامپ به بهانه اینکه برای آمریکا بار مالی زیادی دارد از آن خارج شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا