استمرار راه پرافتخار جهاد علمی و عدالت‌طلبی توسط جنبش دانشجویی

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:" فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو در هر سال، برای ملت ایران یادآور یکی از نقاط عطف افتخارآمیز تقویم حیات ملت ایران است که در این روز فرزندان غیور این ملت، در مقابل استبداد وابسته به استکبار جهانی خون خود را نثار کردند.

در آذر سال 1332 و با گذشت چند ماه از کودتای آمریکایی 28 مرداد، ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا وارد تهران شد، تا به حکومت دست‌نشانده آمریکا در ایران اعلام کند که آمریکا حمایت از حکومت کودتایی را برخورد واجب می‌داند و این حکومت نیز متقابلاً باید منافع نامشروع آمریکا را در همه زمینه‌ها پشتیبانی کند.

قشر دانشجو به‌ عنوان چشم بینا و وجدان بیدار جامعه به‌ خوبی این ننگ بزرگ را دید و روز 19 آذر دانشجویان در دانشگاه تهران به این ذلت اعتراض کردند که 3 دانشجوی معترض در این واقعه به شهادت رسیده و با خون خود سند آزادگی و استقلال ملت ایران را امضاء کردند.

هر چند در آن روز این اعتراض به خون نشست، اما این جریان توفنده و غرورآفرین حیات خود را ادامه داد و 25 سال بعد در بهمن 1357ریشه نظام وابسته پهلوی را از این خاک پاک برکند و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی را بر خاک مبارک ایران غرس کرد.

جریان دانشجویی مفتخر است که در همه مقاطع حیات پرافتخار انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تا جهاد علمی در خط مقدم بوده و با دقت و تیزبینی همواره نسبت به مسائل مبتلا به جامعه حساس بوده است.

امروز هم این جریان زنده و پوینده مفتخر است، ضمن حساسیت نسبت به استقلال و عزت ملی در میدان‌های مختلف مانند محرومیت‌زدایی، ترویج گفتمان عدالت‌طلبی، مبارزه با مفاسد در همه عرصه‌ها و مهم‌تر از همه جهاد علمی نقش‌آفرین است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت یاد شهدای 16 آذر 1332 و همه شهدای دانشجو به ‌ویژه شهدای دانشجوی مدافع حرم، جنبش سرافراز دانشجویی را به ادامه راه پرافتخار جهاد علمی و عدالت‌طلبی فرامی‌خواند."

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا