آینده درخشان برای اینترنت همراه

متخصصان زیرساخت‌های تلفن همراه در شرکت اریکسون پیش‌بینی کرده‌اند که در سال 2023 میلادی بیش از 20 درصد از جمعیت جهان به اینترنت 5G دسترسی خواهند داشت. ممکن است در ابتدای امر این رقم برای شما چندان بزرگ به نظر نرسد ولی در عمل بیش از 1 میلیارد نفر می‌توانند از اینترنت بسیار سریع 5G بهره‌مند باشند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که آمریکا در صدر جدول استفاده از این فناوری قرار داشته باشد زیرا آزمایش‌های اولیه پیاده‌سازی این سیستم در این کشور آغاز شده است.  با این وجود علیرغم این پیشرفت چشمگیر باید بدانید که همچنان اینترنت 4G LTE به‌عنوان محبوب‌ترین روش ارتباطات سیار را می‌توان 4G دانست.

اریکسون اعلام کرده است که ویدیوهای همراه را می‌توان یکی از مهم‌ترین کاربری‌هایی دانست که به‌واسطه اینترنت 5G برای کاربران مهیا می‌شود. استفاده از این شبکه موجب می‌شود تا بتوان مواردی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نیز در شبکه‌ها در اختیار داشت.

شرکت‌هایی مانند نوکیا و اریکسون در حال تلاش هستند تا بتوانند ارتباطات سیار را سریع‌تر از پیش کنند و این امر موجب می‌شود تا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از دنیای بازی‌های کامپیوتری به دنیای اینترنت همراه انتقال پیدا کند. اریکسون می‌گوید که در سال 2019 شاهد عملیاتی شدن ارسال نخستین سیگنال‌های تجاری اینترنت 5G در جهان باشیم.

همچنین گفته می‌شود که در سال 2023 جهان، 85 درصد مردم جهان به اینترنت 4G LTE دسترسی خواهند داشت که این مقدار برابر با رقم 5.5 میلیارد نفر است و می‌تواند تغییری بزرگ در زندگی بشر ایجاد کند.

منبع: digitaltrends

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا