تعیین موقعیت آسیب های مغزی با مشاهده نماهنگ

سیناپرس: در این شیوه، فرد آسیب دیده به تماشای یک نماهنگ می پردازد و سپس کارشناسان با بررسی نحوه حرکت چشمان او در حین تماشای نماهنگ می توانند موقعیت آسیب وارد شده به مغز را تعیین کنند. تعیین محل دقیق بروز آسیب مغزی یکی از دشوارترین مراحل پس از بروز این نوع مشکل است. خوشبختانه دانشمندان به تازگی به شیوه جدیدی برای شناسایی محل دقیق آسیب مغزی و نیز پایش میزان بهبود فرد دست یافتند. پژوهشگران برای آزمودن میزان کارایی این شیوه از 169 کهنه سرباز آمریکایی بهره گرفتند. 12 نفر از این افراد دارای مشکلاتی در اعصاب مرتبط با بینایی و یا تورم در نزدیکی این اعصاب بودند. این نوع از آسیب بر میزان بینایی فرد تاثیر می گذارد.

این افراد به مدت کمتر از 4 دقیقه (220 ثانیه) یک نماهنگ را تماشا کردند. سپس پزشکان به بررسی نسبت حرکات عمودی به حرکات افقی چشم آنها پرداختند. در نهایت مشخص شد که این حرکات در 157 فرد بدون مشکل بود و در 12 نفری که دچار آسیب مغزی در اعصاب مرتبط به بینایی بودند دچار ناهنجاری بود.

به طور کلی، حرکات مستقل چشم می تواند اطلاعاتی در مورد عملکرد سیستم عصبی را بیان کند. به این ترتیب پزشکان می توانند با بررسی دقیق نوع حرکات چشم، بخش آسیب دیده مغز فرد بیمار را شناسایی کنند.اصلی ترین مزیت این شیوه را باید ساده و کم هزینه بودن آن دانست.مشروح این پژوهش در نشریه Journal of Neurosurgery منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا