کاهش وزن با کمک شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دارای مزایا و معایب متعددی هستند و نوع استفاده کاربران از آن تعیین کننده مفید یا مضر بودن آن ها است. به تازگی پژوهشگران یک نکته مفید دیگر را نیز در استفاده از شبکه های مجازی کشف کرده اند. نتایج تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد استفاده از شبکه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، اسنپ چت، اینستاگرام و …. می تواند به کاربران در کاهش وزن خود کمک کند.

 تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد زمانی که افراد با احساس تعهد عمومی اهداف خود را دنبال می کنند، احتمال بیشتری برای دستیابی به موفقیت وجود دارد.

به باور محققان، اشتراک گذاری جزئیات برنامه کاهش وزن، موفقیت های به دست آمده، موارد خوب و بد و …. در رابطه با روند کاهش وزن افراد در شبکه های اجتماعی می تواند سبب افزایش انگیزه و کسب نتایج بسیار بهتر در مسیر رسیدن به این هدف شود.

البته از سوی دیگر بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به انتشار تصاویر سایر افراد از فعالیت های خود در باشگاه های ورزشی، تصاویر غذاهای مصرف شده برای صبحانه و … شکایت داشته و انتشار این موارد را در اینترنت بی معنی می داند. به طور کلی انتشار این تصاویر می تواند حس حسادت و ناامنی را در دیگر کاربران که آنها را دنبال می کنند، ایجاد کند اما صرف نظر از این که دوستان شما در شبکه های مجازی چگونه فکر می کنند، پژوهشگران با انجام مطالعه ای با عنوان «کاهش وزن از طریق جوامع مجازی: نقش انگیزه هویت در تعهد عمومی» نشان  دادند که اشتراک گذاری موفقیت ها و شکست ها در شبکه های مجازی و دوستان، می تواند بسیار مهم باشد.

در نتایج به دست آمده از این پژوهش عنوان شده است که امروزه انسان ها به طور فزاینده ای در جوامع پشتیبانی مجازی (VSCs) شرکت می کنند، جایی که آن ها جنبه های مختلف زندگی خود را با دیگرانی به اشتراک می گذارند که ممکن است هرگز آن ها  را در دنیای واقعی ملاقات نکرده و با شخصیت آن ها مواجه نشوند. افراد حاضر در این جوامع دارای اهداف مختلفی هستند و تحقیقات نشان می دهد زمانی که افراد با احساس تعهد عمومی اهداف خود را دنبال می کنند، احتمال بیشتری برای دستیابی به موفقیت وجود دارد.

پژوهشگران توصیه می کنند اگر شما واقعا درباره کاهش وزن و اهداف خود در این زمینه جدی هستید، از تجربیات خود در شبکه های اجتماعی بنویسید. این موضوع به شما کمک می کند که یک جامعه پشتیبان مجازی داشته و به طور بهتری با انگیزه بیشتر به هدف خود نزدیک شوید.

رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاری دانش و ایجاد یک کانال مناسب برای بازخورد به کاربران خود کمک می کنند. تشویق ارائه شده توسط جامعه  در رابطه با تناسب اندام به دست آمده  در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و نمایش مشخصات عمومی به شما کمک خواهد کرد که بهتر از قبل به اهداف خود برسید. در حقیقت با این روش شما خود را وارد چالشی کرده اید که تعداد زیادی ناظر در آن وجود دارند که این موضوع خود می تواند انگیزه شما را برای موفقیت بیشتر کند.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا