ایران به تکنولوژی باتری هسته‌ای دست یافت

علی‌اصغر زارعان در دیدار با استاندار قزوین و پس از توافق برای دریافت زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای در این استان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با کمک اندیشمندان و نخبگان علمی کشور به خودباوری و اعتماد به‌ نفسی رسیده‌ایم که قادریم قله‌های علم و فن‌آوری را طی کرده و در اوج فعالیت‌های علمی قرار گیریم.

وی افزود: بعد از برجام گشایش‌هایی در کشور در حوزه علمی ایجاد شده و توانسته‌ایم با برخی کشورها همکاری‌های علمی را گسترش دهیم.
زارعان مطرح کرد: ایران اسلامی سرزمین دانش و آگاهی است و به همین دلیل توانسته‌ایم در حوزه دانش هسته‌ای صلح‌آمیز حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و هر روز با حرکت در توسعه علمی آن به دستاوردهای جدیدی می‌رسیم.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در حوزه باتری هسته‌ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فن‌آوری رسیده‌اند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه‌روزی امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست‌ یافته است.
زارعان اظهار کرد: با تولید باتری هسته‌ای دیگر عمر باتری موبایل، باتری قلب و باتری تأسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت و حفاری که همواره به شارژ نیاز داشت با عمر بیش از ۵ تا ۵۰ سال بدون شارژ می‌تواند در خدمت سلامت و بهداشت مردم قرار گیرد و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در انتقال ماهواره‌های فضایی که به انرژی ثابت نیاز دارد با این باتری هسته‌ای گام بزرگی برداشته‌ شده و این نیاز هم تأمین خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا