ارائه دستاوردهای پژوهشی جهاد دانشگاهی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، حسن رهایی افزود: همزمان با هفته پژوهش و فناوری و با گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، نمایندگان استان در مجلس، فرمانداران و شماری دیگر از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان آغاز به کار کرد، دستاوردهای پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان ارائه شد.

وی ادامه داد: طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان سمنان در بخش‌های علوم انسانی، اجتماعی، فنی و مهندسی، نمایندگی خون بند ناف نوزادان، مراکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی، گروه‌های پژوهشی برنامه‌ریزی و گردشگری کویر و پایان‌نامه‌های دانشجویی در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

رهایی به معرفی و ارائه دستاوردهای نمایندگی خون بند ناف نوزادان رویان جهاد دانشگاهی استان سمنان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: طی سنوات اخیر، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی نزدیک به 300 مورد خون بندناف نوزادان در استان سمنان انجام شده است.

وی همچنین از اجرای بالغ بر 20 طرح پژوهشی و تحقیقاتی، طی دوسال اخیر در مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت: در بخش آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی همکار اداره استاندارد استان سمنان نیز طی دو سال اخیر طبق قراردادهایی که با سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف منعقد شده است، بالغ بر 582 مورد نمونه مصالح ساختمانی و مواد معدنی آزمایش انجام شده است.

این نمایشگاه که تا 14 آذر ماه در سالن شهدای هسته‌ای دانشگاه پیام نور سمنان دایر است، در بیش از 50 غرفه در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی استان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری برپا شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا