سیاست کلی دولت فعالیت همه طیف‌ها در دانشگاه است

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره برگزاری مراسم‌های روز دانشجو در دولت یازدهم و فعالیت‌های دانشجویی در این دوره گفت: فضای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم نسبت به دوره گذشته خیلی بهتر شده و در مجموع گشایش و تعدیلی برای فضای سیاسی ایجاد شده است.

وی افزود: بسیاری از تشکل‌های دانشجویی که در گذشته اجازه فعالیت از آن‌ها سلب شده بود یا محدودیت داشتند، در دولت روحانی مجددا با نام‌های جدید و محدودیت‌های به مراتب کمتر فعالیت خود را از سرگرفتند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین بیان کرد: تعداد زیادی نشریه دانشجویی در این دوره مجوز گرفتند و به طور کلی فضا بهتر شده است، لذا فکر می‌کنم آنچه به دولت به عنوان قوه مجریه برمی‌گردد نسبتا توانسته به وظایفش عمل کند، اما به دلیل اعمال برخی محدودیت‌های بیرونی که آن هم به دولت ارتباطی پیدا نمی‌کند شاید ضعف‌هایی وجود داشته است، البته در بخشی هم که به عملکرد دولت و وزارت علوم برمی‌گردد، می‌توانند بهتر و قاطع‌تر عمل کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت: سیاست کلی دولت این بوده که طیف‌های سیاسی اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقل‌ها بهتر فعالیت کنند.

صادقی ادامه داد: در کنار همه مسائل، محدودیت‌هایی در تشکل‌های دانشجویی جریانات همسو هم وجود دارد، 4 اتحادیه تقریبا همسو فعالیت می‌کنند اما برای تشکیل اتحادیه دانشجویان اصلاح‌طلب اشکالاتی وجود داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم روز دانشجو از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: اعتراضاتی که در گذشته صورت گرفت نماد ضد استعماری و ضد امپریالیستی است و این روز یادآور زنده بودن جنبش دانشجویی است، جنبشی که هم در مقابل بیگانگان و سلطه گران خارجی و هم در مقابل استبداد داخلی فعال است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه از مقدمات بر می‌آید که امسال برای مراسم روز دانشجو شاهد تحرک خوبی هستیم، تصریح کرد: رئیس جمهور سفری به سیستان دارد که نشانه توجه به اقوام است، امیدواریم در این سفر که وزیر علوم هم حضور دارد مجال خوبی برای بیان خواسته ها توسط دانشجویان باشد،‌ ضمن اینکه وزیر علوم از زمان عهده داری مسئولیت هنوز با دانشجویان مواجهه حضوری نداشته، انتظار می رود چه در این سفر و چه در سایر برنامه‌ها، با برنامه ریزی به انتظارات دانشجویان پاسخ داده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا