کنفرانس امنیت غذایی برگزار می شود

در سراسر جهان، 800 میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند، 2 میلیارد نفر از اضافه وزن و چاقی، و 2 میلیارد نفر نیز از کمبود موادمغذی رنج می برند. اکثر جمعیت گرسنگان جهان در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند؛ در جنوب آسیا 281 میلیون نفر و 23 درصد جمعیت ساکنان جنوب صحرای آفریقا دچار سوء تغذیه هستند.

باوجود افزایش دسترسی به موادغذایی در تمام سطوح درآمدی، کیفیت رژیم غذایی درحال کاهش بوده و همچنان، شمار زیادی از مردم از موادغذایی مغذی محروم هستند. سوء تغذیه عامل مرگ نیمی از کودکان زیر 5 سال بوده و از هر 4 کودک، یک نفر رشد مطلوبی ندارد.

از سوی دیگر، کاهش تحرک و افزایش گرایش به استفاده از غذاهای فوری باعث بروز چاقی و اضافه وزن در جهان شده است. پیش بینی می شود تا سال 2030، بیش از 3.28 میلیارد نفر با مشکل اضافه وزن و بیماری های مرتبط با آن مواجه شوند.

سومین کنفرانس بین المللی امنیت غذایی جهانی با شعار "چالش های جهانی، راه حل های محلی و مسیرهای مرتبط"، فردا (یکشنبه) با سخنرانی نالدی پاندور (Naledi Pandor)، وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی آغاز به کار می کند.

محورهای اصلی کنفرانس:

تولید موادغذایی

ایمنی موادغذایی و امنیت زیست محیطی

از بین رفتن موادغذایی و زباله

موادغذایی در جامعه درحال تغییر

مصرف موادغذایی

برنامه های کنفرانس:

در مدت 4 روز برگزاری این کنفرانس، پژوهشگران برجسته ای از دانشگاه های مختلف جهان از جمله آکسفورد (انگلیس)،  سیدنی (استرالیا)، فلوریدا (آمریکا)، آلبرتا (کانادا)، تورین (ایتالیا)، صنعتی نانیانگ (سنگاپور)، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

علاوه بر  50 سخنرانی و برگزاری نشست های تخصصی، 275 پوستر از سوی محققان و پژوهشگرانی از 37 کشور جهان از جمله آلمان، آمریکا، آفریقای جنوبی، استرالیا، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، اروگوئه، برزیل، چین، دانمارک، ژاپن، سوئد، سوئیس، سریلانکا، شیلی، فرانسه، کانادا، کنیا، هند و هلند، در بخش های ویژه ارائه خواهند شد.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا