زمستانی با بارش نرمال در پیش است

به گزارش سیناپرس، مجید آزادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته این پیش بینی نشان می دهد برخی از نقاط بالاتر از نرمال و برخی نقاط کمتر از نرمال خواهد بود ازاین رو به طور کلی و میانگین زمستان امسال در مقایسه با بلند مدت بارش نرمالی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: انتظار می رود سیستم های جوی بارشی بیشتر به سمت جنوب کشور متمال شوند بنابراین بارندگی در استان های جنوبی کشور کمی بیشتر از نرمال خواهد بود.
وی با اشاره به پیش بینی صورت گرفته بارش در پاییز گفت: بر اساس همین پیش بینی 30 درصد نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی داشتیم اما نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش بارش داشتیم البته این افزایش در برخی از استان ها محسوس بوده است بنابراین به طور کلی این میزان درصد افزایش بارش داشتیم.
آزادی افزود: استان های بوشهر، فارس، هرمزگان و اردبیل از لحاظ بارش در مقایسه با بلند مدت بالای نرمال بودند ، 24 استان کمتر از نرمال و بقیه استان ها در شرایط نرمال بودند.
زمستانی گرم در برخی نقاط کشور
وی درباره وضعیت دما در کشور گفت: پیش بینی ها نشان می دهد دما در زمستان امسال در مقایسه با بلند مدت در مناطق مرکزی و شرقی کشور در محدوده نرمال تا نیم درجه بیشتر از نرمال خواهد بود ، این وضعیت دمایی در مورد تهران نیز صادق است.
وی افزود: در این مناطق احتمال کاهش دما به کمتر از نرمال در مقیاس هفتگی یا ماهانه وجود دارد، یعنی ممکن است در مدت کوتاهی دما تا حدودی کاهش یابد و سردتر شود.
آزادی ادامه داد: در استان های شمال غرب و غرب کشور نیز دما از نیم تا دو درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.
 انباشت آلایندگی در هفته جاری
مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: تا اواخر هفته جاری پدیده جوی خاصی در کشور رخ نخواهد داد و جو پایدار خواهد بود بنابراین امکان انباشت آلایندگی در هوای کلانشهرها و شهرهای صنعتی وجود دارد.
آزادی اظهار کرد: اما پیش بینی ها نشان می دهد سامانه ای بارشی روز چهارشنبه هفته جاری از شمال غرب وارد کشور شود که امیدواریم از قدرت بارشی خوبی برخوردار باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا