در مسیر نوآوری نباید مایوس شد

ناتان میروفولد (Nathan Myhrvold) مدیر و بناین گذار مرکز سرمایه گذاری های فکری در کنفرانس جهانی خبرنگاران علم که در ماه اکتبر برگذار شده بود، اعلام کرد: « با توجه به تغییر شرایط زندگی در معرض خطر بودن بیشتر مردم جهان، ساز و کارهای نوآورانه ای مورد نیاز است.»

میلیاردها نفر در جهان وجود دارند که نیازمند مراقبت های بهداشتی بوده و با فقر دست و پنجه نرم می کنند. این گروه از انسان ها نیازمند تغییر در سبک زندگی خود بوده و باید به آن ها توجه شود. آیفون 10 (iPhone X) قادر به انجام این کار نبوده و تنها نیازهای بخش محدودی از انسان ها را تامین می کند.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: « من فکر می کنم که استفاده از این نیروی جادویی واقعا برای ما مهم است. نیروی نواوری و ابداع برای تغییر زندگی کشانی که احساس می کنند سبک زندگیشان نیازمند تحول است.»

ناتان میروفولد که در بیست و هشتم اکتبر سال جاری میلادی در کنفرانس جهانی روزنامه نگاران علمی در سان فرانسیسکو سخنرانی کرد ، یکی از بنیانگذاران شرکت توسعه فن آوری در زمینه سرمایه گذاری های فکری است که پیش از این  مدیر ارشد فناوری در شرکت مایکروسافت بود.

به اعتقاد این کارشناس برجسته و مدیر بین المللی درحوزه فناوری ، میلیاردها نفر در جهان وجود دارند که نیازمند مراقبت های بهداشتی بوده و با فقر دست و پنجه نرم می کنند. این گروه از انسان ها نیازمند تغییر در سبک زندگی خود بوده و باید به آن ها توجه شود. آیفون 10 (iPhone X) قادر به انجام این کار نبوده و تنها نیازهای بخش محدودی از انسان ها را تامین می کند.  به باور ناتان میروفولد  ما نیازمند فناوری ها و ابداعاتی هستیم که بر حقایق زندگی تمرکز کرده و راه حلی برای این مشکلات پیدا کند. راه حلی جادویی که بتوان به کمک آن مشکلات اجتماعی را حل کرد.

در بسیاری از موارد من با افراد فعال در این حوزه، موضوع فوق را مطرح می کنم و آن ها در پاسخ می گویند، ما فناوری های زیادی را در سطوح پیشرفته آزمایش کرده و شکست خوردیم. باید به این پاسخ خندید، چرا این فناوری های پیشرفته همواره شکست می خورند؟ باید به تلاش ادامه داد…. برای نمونه موتورهای جستجوگر که امروزه مورد استفاده گسترده قرار دارند، روزگاری یک فناوری و طرحی جسورانه بودند و پیش از موفقیت گوگل، طراحی و ساخت 33 موتور جستجوگر با شکست رو به رو شد. آیا در آن زمان جهان فناوری باید اعلام می کرد که ما تلاش کردیم اما شکست خوردیم؟ این موضوع درباره سایر موارد هم صدق می کند، من به کسانی که می گویند ما برای پیشبرد این فناوری یا ایده  تلاش کرده و شکست خوردیم، می گویم به تلاش خود ادامه دهید…. دست کم باید سی روش دیگر را امتحان کنید.

وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که : «در مجموع باید پذیرفت که هر اختراع و نوآوری دارای مشکلات زیادی بوده و کاری سخت محسوب می شود. حتی اگر شما در حال طراحی یک موتور جستجو در قلب سیلیکون ولی و دهکده های فناوری باشید نیز کارتان سخت است. به راستی چرا پیش از گوگل، سی و دو شرکت دیگر در طراحی موتور جستجوی اینترنتی شکست خوردند؟ قطعا اگر شما در تلاش برای حل یک مشکل پیچیده در مناطق فقیر و محروم جهان باشید، کار بسیار دشواری در پیش خواهید داشت اما این موضوع به معنی تسلیم شدن نبوده و باید به تلاش خود ادامه دهید. »

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: scientificamerican

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا