کشف راز یتی (غول برفی)

یکی از موجودات افسانه‌ای محبوب و مشهور جهان را می‌توان یتی یا غول برفی دانست. این موجودات که همیشه گزارش‌های دیده شدن آن‌ها بدون سند و مدرک مستدل به گوش رسیده‌اند، یکی از مرموزترین موجودات افسانه‌ای در جهان به‌حساب می‌آیند. در این راستا نیز دانشمندان به سراغ تحقیقاتی درباره ماهیت این موجودات رفته و به یافته‌های بسیار ویژه‌ای دست پیدا کرده‌اند.

تیم تحقیقاتی ویژه این پروژه با مشکلاتی روبرو بوده‌اند زیرا هیچ نمونه‌ای از این موجود در دسترس نبود و به همین دلیل برداشت نمونه به یک امر دردسرساز بدل شده بود.  با این وجود دانشمندان توانستند تا از دندان‌ها، تکه‌های پوست و موی به‌دست‌آمده از این موجودات در اختیار کلکسیونرهای بزرگ جهان قرار داشت استفاده کرده و به آزمایش آن‌ها مشغول شدند.

این دانشمندان با تحقیق بر روی دی‌ان‌ای این نمونه‌ها توانستند تا ماهیت اصلی این موجود را کشف کنند. یافته‌های آن‌ها نشان داد که  نمونه مشابه دی‌ان‌ای یافته شده در این موجودات، یک نمونه کاملا مرسوم در دنیای زیست‌شناسی است. دانشمندان توانستند تا با مقایسه دی‌ان‌ای به‌دست‌آمده و نمونه‌های موجود در میان حیوانات، کشف کنند که این موجودات افسانه‌ای در حقیقت خرس هستند.

البته در میان 11 نمونه برداشته شده، شاهد وجود تعدادی از گونه‌های خرس مانند خرس سیاه آسیایی، خرس‌های قهوه‌ای هیمالیا و خرس‌های قهوه‌ای تبتی بودیم. شارلوت لیندکوییست از دانشگاه بوفالو در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما نشان داد که یافته‌های زیستی مربوط به افسانه یتی را می‌توان در خرس‌های محلی مشاهده کرد. تحقیقات ما نشان داد که ژنتیک می‌تواند پرده از راز سایر موجودات مرموز نیز بردارد.»

منبع: sciencealert

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا