عدم اعتماد به نفس زنان و نقش مهم مردان

این گروه از زنان خود را در مرتبه پائین تری نسبت به دیگران احساس کرده و عزت نفس پایین سبب بروز تاثیرات منفی در پیگیری اهداف شخصی در زندگی می شود زیرا آن ها فکر می کنند که هرگز قادر نخواهند بود به موفقیت دست یابند.

به باور کارشناسان، نداشتن اعتماد به نفس موجب شکست روانی فرد شده و برای پرهیز از بروز این مشکل، نخستین قدم، شناسائی وجود عدم اعتماد به نفس در این افراد است که معمولا باید توسط همسر یا اطرافیان وی انجام شود. در این شرایط می توان با راهنمایی مشاورین از حادتر شدن شرایط پیشگیری کرده و اعتماد به نفس را به این افراد بازگرداند.

به باور کارشناسان، نداشتن اعتماد به نفس موجب شکست روانی فرد شده و برای پرهیز از بروز این مشکل، نخستین قدم، شناسائی وجود عدم اعتماد به نفس در این افراد است که معمولا باید توسط همسر یا اطرافیان وی انجام شود. در این شرایط می توان با راهنمایی مشاورین از حادتر شدن شرایط پیشگیری کرده و اعتماد به نفس را به این افراد بازگرداند. در این یادداشت به معرفی برخی از مهمترین نشانه های وجود عدم اعتماد به نفس در زنان می پردازیم. نشانه هایی که باید از سمت اطرافیان و به ویژه همسر فرد، مورد توجه قرار گیرند.

پرخاشگری: از آنجائی که این افراد معمولا از خود و شرایطشان راضی نیستند، احساس بی ارزش بودن کرده و به همین دلیل رفتاری پرخاشگرایانه نسبت به اطرافیان خود دارند. یکی از نشانه های این شرایط، عدم قدردانی از دیگران به واسطه کارهای انجام شده است.

عدم واکنش به رفتارهای تحقیر آمیز از سوی اطرافیان: شاید باور این موضوع سخت باشد اما زنانی که دچار مشکل عدم اعتماد به نفس هستند به دلیل عدم باور به خود و اعتقاد به این موضوع که هیچ ارزشی برای دیگران ندارند، هر نوع تحقیر و رفتار نامناسب را بدون اعتراض می پذیرند.

منفی بافی: از آن جائی که این گروه از زنان معمولا باور دارند که شایسته هیچ چیزی نیستند، درباره شرایط مختلف پیش آمده در زندگی خود منفی فکر کرده و باور دارند که تنها اتفاقات بد برای آن ها رخ خواهد داد.

اضطراب اجتماعی: اضطراب یکی از رایج ترین نشانه های افراد فاقد اعتماد به نفس است. ترس آن ها از عواقب غم انگیز رویدادهای پیش رو آنها را مضطرب کرده  و  آن ها معمولا معتقدند که  توسط دیگران پذیرفته نشده و و هیچ کس آنها را دوست ندارد.

عدم قابلیت پذیرش تشویق و تعریف: از آن جائی که این گروه از زنان اعتقاد دارند شایسته هیچ چیزی نیستند، زمانی که با تشویق و تعریف دیگران رو به رو می شوند، ناشیانه رفتار کرده و نمی دانند باید چگونه رفتار کنند. در بیشتر موارد نیز باور دارند که تعارفات و ستایش های انجام شده از آن ها واقعی نبوده و دروغ است.

بی توقع بودن: این گروه از زنان معمولا حداقل سطح توقع از دیگران را داشته و وظیفه خود می دانند که به همه دوستان، خانواده و همکاران خود خدمت کرده و انتظار هیچ پاداشی را نیز نداشته باشند.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا