تولید مثل کرم خاکی درمریخ

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه واخنینگن هلند به‌منظور بررسی توانایی کرم‌های خاکی در تولید مثل، گلدان‌های کوچکی را ساختند که از خاک شبیه به خاک مریخ پر شده و درون آن‌ها گیاه آراگولا کاشته شده است. نتیجه اولیه این تحقیقات نشان داد کرم‌های خاکی قادرند با موفقیت در خاک مریخ تولیدمثل کنند.

اگر انسان‌ها بخواهند به‌طور دائم روی مریخ اقامت کنند، باید غذای موردنیاز خود را نیز تولید کنند. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد خاک مریخ قابلیت کشت غلات را دارد. اکنون محققان دریافتند که این خاک حیات کرم‌های خاکی را نیز امکان‌پذیر می‌کند. وجود کرم‌های خاکی برای بازیافت مواد ارگانیک در خاک و غنی سازی آن از مواد معدنی ضروری است.
در این آزمایش از خاک آتشفشانی در هاوایی استفاده شد که ساختار و ترکیبات موجود در آن شباهت زیادی به خاک مریخ دارد. برای تامین مواد معدنی موردنیاز گیاهان نیز به این خاک مقداری کود حیوانی اضافه شد و در پایان نیز گیاه آراگولا درون آن کاشته شد. سپس محققان کرم‌های خاکی را درون این خاک قرار دادند. در جریان تحقیقات کرم‌های خاکی توانستند به حیات خود در این نوع خاک ادامه دهند و با موفقیت تولید مثل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا