نمایشگاه خودروهای کلاسیک، موتور و ماکت

خودروسازی از اجزای مهم و لاینفک تجارت و صنعت جهانی است. صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از ۶۰ صنعت دیگر، به «لوکوموتیو صنایع» شهرت دارد. در ساخت خودرو، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و رشته‌های مختلف صنعتی (مثل فلز، پلاستیک، شیمیایی، پارچه، عایق، شیشه، الکترومکانیک، برق، الکترونیک، متالورژی و …)، طراحی، مدیریت و اقتصاد به کار رفته است. تا جایی که می‌توان گفت صنعت خودروسازی، یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی هر کشور است.

سال گذشته پس از 11 سال شاهد برپایی اولین دوره نمایشگاه خودرو تهران با حضور شرکت‌های نامدار و فعال در حوزه‌های مختلف خودرو بودیم. در این نمایشگاه بیش از ۱۶ کشور حضور داشتند و در بخش‌های خودرو و قطعات، وسایل نقلیه محیط زیستی و خودروهای سنگین محصولات خود را ارائه کردند.

اولین دوره نمایشگاه خودرو تهران در تاریخ 26 تا 30 بهمن ماه سال ۹۵ برگزار شد، در‌حالی‌که بیش از ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت خودرو در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع در آن حضور داشتند.

هم‌اکنون دومین نمایشگاه خودرو تهران از امروز، ششم تا دهم آذرماه در سایت مدرن شهر آفتاب در حال برگزاری است. از مهم‌ترین گروه‌های خودروسازي شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

 سايپا، گروه صنعتي ايران‌خودرو، گروه بهمن، مديران‌خودرو، سايپا سيتروئن، چانگان، هايما، نگين‌خودرو، ايرتويا، آرين موتور تابان، آرمان موتور كوير، كيان موتور وارنا و مامون.

همچنین خودروهاي جديد نیز براي اولين بار در نمايشگاه خودرو تهران رونمايي می‌شوند.

 برآورد سطح بازدید از نمایشگاه امسال بیش از دو میلیون نفر است و فضایی بالغ بر 30 هزار متر مربع در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دارد.

در همین راستا از همه فعالان حوزه خودرو دعوت شده است تا در این رقابت شرکت کنند و با مشارکت خود در این نمایشگاه کمیت و کیفیت تولیدات خود را به جهانیان عرضه کنند.

از جمله برنامه‌های متنوع جانبی نمایشگاه امسال می‌توان از تست درایو، نشست خبری ، رونمایی از محصولات جدید، حضور کلوپ ماکت و نمایش خودروهای مینیاتوری، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، آفرود، موتورسیکلت‌های برقی و … نام برد.

علاقه مندان می توانند از امروز، ششم تا جمعه دهم آذرماه، از ساعت 10 الی 18 از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا