انتخاب جهاددانشگاهی علوم پزشکی بهشتی به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری مرکز هدایت شغلی

شورای عالی انقلاب فرهنگی هفت ماموریت را به جهاددانشگاهی محول کرده که دو ماموریت در ارتباط با حوزه اشتغال است. در این راستا گام های متعددی برای ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانش آموختگان پیش بینی شده که یکی از گام های اصلی؛ اجرای یک طرح پژوهشی در راستای هدایت نظام شغلی بود.

به دنبال آن سازمان برنامه و بودجه در برنامه ششم توسعه کشور موظف به تامین بودجه سنواتی برای ماموریت جهاددانشگاهی در سند نقشه جامع علمی کشور و بهره برداری از توانمندی های این نهاد برای توسعه فرهنگی علمی و آموزش و تحصیل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با همراهی سایر مراجع ذیربط شده است.

مرکز هدایت شغلی در قالب طراحی اولیه به مدت یک سال در دانشگاه علم و فرهنگ خدمات ارایه خواهد کرد و طی این مدت تیم پژوهشی بازخورد طرح را ارزیابی می کنند.

در نهایت این طرح به صورت پایلوت اصلی در پنج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فردوسی مشهد، شیراز، الزهرا (س) و علم و هنر یزد کلید خورد تا پس از ارزیابی نهایی، نظامی که بتواند پاسخگوی نیازهای آموزش عالی کشور باشد تدوین و با سازکارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب به مجلس ارسال شود.
گفتنی است، در این مرکز دانشجویان به لحاظ شخصیتی و استعداد شغلی ارزیابی می‌ شوند و پس از آن در خصوص نحوه انتخاب شغل مشاوره و آموزش‌هایی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال ارایه می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، به طور کلی این مرکز در سه بعد مشاوره، آموزش و ترویج، خدمات متنوعی را به دانشجویان ارایه می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا