حمایت ویژه صندوق پژوهشگران و فناوران از زنان و جوانان پژوهشگر

 دکتر نصرت الله ضرغام در گفت وگو با ایرنا افزود: زنان پژوهشگر برای بهره گیری از حمایت های پژوهشی صندوق در شرایط یکسان در اولویت قرار دارند.وی ادامه داد:حمایت از پروژه های تحقیقاتی،اعطای گرنت پژوهشی و حمایت های پسا دکتری از جمله حمایت های ویژه صندوق از زنان پژوهشگر است.

ضرغام با اشاره به اینکه حمایت صندوق از زنان پژوهشگر دارای شرایط سنی خاصی نیست،تصریح کرد:برنامه حمایتی صندوق ویژه جوانان، برای مردان تا 40 سال در نظرگرفته شده است.وی گفت:درچند سال گذشته بیشتر حمایت های صندوق از زنان پژوهشگردر زمینه پروژه های تحقیقاتی بوده است.
ضرغام با اشاره به اینکه اکنون صندوق درنظر دارد با پژوهشگران ایرانی خارج از کشوردر پروژه های مشترک با اساتید داخلی و نیز اعطای پسا دکتری همکاری داشته باشد، یادآورشد: اکنون در صدد اعطای کرسی پژوهشی به پرفسور مریم میرزاخانی برنده جایزه فیلدز در ریاضیات به عنوان زن پژوهشگرایرانی هستیم.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت:کرسی پژوهشی با تصویب کمیته تخصصی این صندوق به منظورحمایت از فعالیت های پژوهشی کشور، به مشاهیر علمی در جهت حل مسایل زیر ساختی اعطا می شود. وی افزود: کرسی پژوهشی به مشاهیر علمی کشورمان به مدت پنج سال اعطا می شود و برای پنج سال دیگر قابل تمدید بوده ونتایج پژوهشی آن در اختیار کشور قرارمی گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا