دانشگاه شریف میزبان نوزدهمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی ACM

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌.سی‌.ام که توسط انجمن معتبر ای‌.سی‌.ام و با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شده، هر ساله به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ نهایی راه می‌یابند.

سال گذشته در مسابقات منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان بیش از ۴۶ هزار دانشجو از ۲۹۰۰ دانشگاه ۱۰۳ کشور مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۲۸ تیم برتر به مسابقه‌ جهانی که در کشور آمریکا برگزار شد، راه یافتند.

از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف رسما به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، دانشگاه صنعتی شریف میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.

در نوزدهمین دوره از این مسابقات به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف حدود ۸۰ تیم سه‌نفره از دانشگاه‌های مختلف کشور و منطقه شرکت می‌کنند. یک تا دو تیم برتر این مسابقه به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ای‌.سی‌.ام که فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷ در کشور چین برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مسابقه‌ جهانی ای‌.سی‌.ام به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. 

نوزدهمین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌.سی‌.ام با حمایت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برآمده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی مسابقه به آدرس http://icpc.sharif.edu مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا