احداث نیروگاه 5 مگاواتی زیست‌ توده در دستور کار دانشگاه شهید مدنی

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر علی عجمی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خصوص احداث و راه‌اندازی نیروگاه زیست‌ توده افزود: از آنجایی که این دانشگاه کانون انرژی است، درخواستی در زمینه احداث پایلوت نیروگاه زیست‌توده به این دانشگاه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح قرار است یک نیروگاه 5 مگاواتی زیست‌توده به صورت پایلوت در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

عجمی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح قطعی نشده است، یادآور شد: این طرح در مراحل مذاکرات اولیه است و در صورتی که به تفاهم برسیم، در زمینه احداث این نیروگاه اقدام خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به زیر ساخت‌های تحقیقاتی این دانشگاه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر یادآور شد: در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر هم در رشته‌های فنی و مهندسی و هم در حوزه‌هایی چون مهندسی شیمی پتانسیل‌های خوبی از نظر تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی داریم.

وی با تاکید بر اینکه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیاز به فضا و وسعت مناسب دارد، خاطرنشان کرد:‌ اگر هر کیلووات انرژی تجدیدپذیر 20 متر مربع فضا نیاز داشته باشد، برای تولید 100 مگاوات باید 200 هکتار زمین در اختیار باشد که با توجه به وسعت دانشگاه شهید مدنی حدود 1200 هکتار، فضای مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار داریم.

عجمی با تاکید بر اینکه مجوز راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و زیست‌توده را از هیات امنای دانشگاه دریافت کردیم، ادامه داد: راه‌اندازی و احداث نیروگاه خورشیدی در دانشگاه در مراحل نهایی نزدیک شده است و پیگیری‌های لازم برای احداث نیروگاه زیست‌توده نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در خصوص پتانسل‌های خورشیدی در این دانشگاه گفت: بالاترین ظرفیت خورشیدی در استان مربوط به مناطق اطراف دریاچه ارومیه و آذرشهر است و بر اساس برآوردها میزان راندمان خورشیدی آن حدود 20 درصد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا