تهيه گزارش معاينه توسط دستیار هوشمند گوگل

ساعات کاری پزشکان در طول روز بسیار سنگین است ولی برخلاف تصور عمومی، بخش عمده‌ای از این زمان به معاینه بیماران اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه پزشکان باید این زمان را برای ثبت فایل‌های مربوط به هر یک از بیماران بگذارند. این امر نه‌تنها موجب می‌شود که بیماران کمتری در طول یک روز معاینه و درمان شوند، بلکه خستگی پزشکان بر روی کیفیت درمان نیز تاثیر می‌گذارد.

با این وجود مانند همیشه فناوری به کمک انسان آمده است تا بتوان این مشکل را نیز به کمک سیستم‌های کامپیوتری رفع کرد شرکت گوگل توانسته است تا کاربری جدیدی برای دستیار هوشمند صوتی این شرکت پیدا کند که می‌تواند راه‌حلی برای مشکل یاد شده باشد.

این سیستم جدید می‌تواند با استفاده از قابلیت شناسایی صدای گوگل به سراغ شنیدن مصاحبه دکتر با بیمار رفته و اطلاعات مد نظر دکتر را در قالب پرونده یک بیمار ثبت کند. البته این موضوع تنها برای پزشک به کار گرفته نمی‌شود بلکه بیماران نیز می‌توانند از مزیتی مشابه استفاده کنند. به‌این‌ترتیب پزشکان می‌توانند پس از خروج بیمار از اتاق معاینه و در روزهای بعدی نیز با او در ارتباط بوده و گزارش خود را به‌صورت هوشمندانه تکمیل کنند.

البته این سیستم هنوز با مشکلاتی دست‌به‌گریبان است و نمی‌توان انتظار داشت که دقت 100 درصد را از آن شاهد باشیم. بهترین سیستم‌های تشخیص صدای جهان در حال حاضر درصد خطای 18.3 درصدی دارند و به همین دلیل نیز فضای پیشرفت این طرح بسیار بالا است.  دیگر مشکل پیش روی این پروژه نیز مباحث امنیتی است. اطلاعات بیماران باید به‌صورت کاملاً محرمانه نگهداری شوند و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که این پروژه با نگرانی‌های امنیتی در زمینه افشای داده‌های یاد شده روبرو باشد.

با این وجود درصورتی‌که این طرح بتواند با موفقیت به اجرا دربیاید، می‌توان انتظار داشت که بهره‌وری عملکرد پزشکان به‌مراتب بالاتر از سطح امروزی رفته و به‌خوبی شاهد بهبود عملکرد آن‌ها در درمان بیماران باشیم.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا