ایجاد شرکت های دانش بنیان با پروژه «پیشبرد توربین محاسباتی»

به گزارش سیناپرس به نقل از به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی فقیهی در بازدید از روند اجرای طرح پیشبرد توربین محاسباتی ملی با بیان اهمیت اجرای این پروژه گفت: با بهره‌برداری از این طرح، یکی از نیازهای اصلی محققان و دانشجویان به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به پردازش‌های سریع برطرف می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی، معاونت علمی به ظرفیت های کارآفرینی حاصل از اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: چنانچه خروجی این طرح به‌عنوان سکویی برای استفاده بخش صنعت در پردازش سریع مورد بهره برداری قرار گیرد، می‌تواند زمینه ایجاد شرکت های دانش‌بنیان و نوپا را فراهم کند.

فقیهی با ابراز رضایت از پیشرفت طرح در فازهای اول و دوم آن بر ضرورت شناسایی کاربردهای مرتبط با پردازش توربین در سایر کشورهای توسعه‌یافته تاکید کرد و گفت: بازی های رایانه ای، داده های حجیم در حوزه های مختلف از جمله پزشکی می تواند به‌ عنوان زمینه های صنعتی برای بهره‌گیری از سکوی تولیدشده در این طرح محسوب شود.

وی درباره لزوم سایر زمینه های حمایتی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات حمایتی معاونت علمی، بازار سازی و توسعه بازار سرویس های تولیدشده در این طرح خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا