بالشت هوشمندی که به خواب بهتر کمک می‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، این روبو بالشت به نام "سومنوکس"(Somnox) در واقع یک بالشت رباتیک تنفسی است که برای بهبود کیفیت خواب طراحی شده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) آمریکا با میلیونها آمریکایی که دچار نوعی اختلال خواب هستند، محرومیت از خواب را به عنوان یک بیماری همه‌گیر بهداشت عمومی توصیف کرده‌اند.

"سومنوکس" آخرین تلاش برای حل مشکل با استفاده از فناوری است، این بار در قالب یک بالشت رباتیک که ادعا می‌شود برای بهبود خواب با کمک به تنظیم تنفس و پخش صداهای کمک به خواب، ساخته شده است.

"سومنوکس" به شکل یه بادام‌زمینی طراحی شده تا بتوان به راحتی آن را در آغوش گرفت. ویژگی بزرگ آن کمک به کیفیت خواب از طریق تنظیم الگوهای تنفسی است.

این روبو بالشت به آرامی منبسط و منقبض می‌شود. سازنده محصول ادعا می‌کند که فرد به آرامی و به طور ناخودآگاه، تنفس خود را تنظیم می‌کند.

"سومنوکس" علاوه بر تنظیم الگوهای تنفسی، دارای یک بلندگوی داخلی با یک اپلیکیشن همراه است که برای پخش صداها انتخاب شده است تا منجر به خواب راحت شود.

این سیستم با صداهای ضربان قلب، لالایی‌ها و مراقبه‌های(مدیته) هدایت شده بارگیری می‌شود، اما شما همچنین می‌توانید لیست پخش موردعلاقه شخصی خود را برای کمک به کیفیت خواب خود آپلود کنید.

در سال‌های اخیر انواع مختلفی از وسایل کمک درمانی پیشرفته ساخته شده‌اند که با پخش صدا در تلاش هستند تا افراد را به خواب طولانی‌تر و عمیق‌تر بکشانند.

دستگاه "SleepCogni" با استفاده از امواج آرام نور و صوت به شما آرامش می‌دهد و شما را به خواب می‌برد. در حالی که "Dreem" سر فرد را با امواج صوتی ارتعاش می‌دهد تا خواب خود را بهبود ببخشید.

ویژگی‌های صوتی سومنوکس حداقل دارای پشتیبانی قوی است. از سوی دیگر، ارتباط تنظیم ریتم تنفس با کیفیت خواب کمتر قانع کننده است، اگرچه شرکت به مطالعات متعددی اشاره می‌کند که ادعاهای خود را مبنی بر اینکه خواب بهتر با ریتم تنفس آهسته مرتبط است، ثابت می‌کند.

در نهایت، این نوع از کمک‌های خواب مطمئنا برای برخی اثرگذار خواهد بود. در آزمایش اخیر این شرکت که بدیهی است که به عنوان آزمایش مستقل به اندازه کافی دارای اعتبار نیست، مشخص شد که پس از گذراندن شب با سومنوکس، 90 درصد از کاربران خواب سریع‌تر و 70 درصد احساس می‌کردند استراحت بهتری داشتند.

سومنوکس 1.9 کیلوگرم وزن و ابعاد 35.5 در 20.3 در 12.7 سانتی متر، ساخته شده از پلی‌اورتان نرم با پوشش نایلون و پوشش بیرونی قابل شستشو دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فروش این محصول از ژوئیه 2018 با قیمت 527 دلار آغاز خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا