هارددیسک 14 ترابایتی توشیبا تا سال 2018 به بازار می آید!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،این تکنولوژی با عنوان «سیستم ضبط مغناطیسی عمودی» (perpendicular magnetic recording و به اختصار PMR) باعث می‌شود تا میزان ذخیره سازی در چگالی محیطی هر دو سایز هارد دیسک های 2.5 اینچی و 3.5 اینچی بیشتر شده و در نهایت میزان ظرفیت هارد دیسک های مبتنی بر این تکنولوژی بدون استفاده از سیستم ضبط مغناطیسی 8SMR افزایش پیدا کند.

سیستم ضبط مغناطیسی که تا پیش از این مورد استفاده قرار می‌گرفت، باعث کاهش بازدهی هارد دیسک ها می‌شد.

توشیبا به لطف تکنولوژی جدید و همچنین افزایش چگالی محیطی می‌تواند بازدهی پلیت های 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت و همچنین  پلیت های 3.5 اینچی تا ظرفیت 1.8 ترابایت را تا 14 ترابایت افزایش دهد.

این مدل از هارد دیسک توشیبا قرار است در الترابوک های جدید که به فضای ذخیره سازی زیادی احتیاج دارند، موجود شود. بر همین اساس، سری MQ04ABF با سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه در هاردهای 2.5 اینچی با ارتفاع 7.0 میلی‌متر موجود خواهند شد. باید توجه کرد که از همین حالا و بدون بکارگیری این تکنولوژی، هاردهای 3.5 اینچی می‌توانند تا 12 ترابایت داده را در خود ذخیره کنند. این هاردهای 12 ترابایتی با پلیت های نسل هشتم 8x ساخته شده اند که حدود 1.5 ترابایت ظرفیت پیش‌فرض دارند و برای ذخیره سازی 14 ترابایت داده باید از تکنولوژی SMR در آنها استفاده کرد.

با ورود پلیت های نسل نهم در سال 2018، سازندگان هارد دیسک ها قادر خواهند بود تا ظرفیت پلیت های مدل 8x را تا 14 ترابایت افزایش دهند. علاوه بر اینکه این تکنولوژی می‌تواند پلیت های مدل 7x را نیز تا ظرفیت 12 ترابایت افزایش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا