ایران رتبه 75 جهان در نوآوری را کسب کرد

شاخص نوآوری جهانی (Global Innovation Index)، کشورها را با استفاده از 81 معیار در موضوعات مختلف از جمله آموزش، دسترس پذیری و انگیزه بخشی استعدادها و انتقال نیروها بین مرزها و بین شهرها رتبه بندی می کند.

شاخص نوآوری جهانی (GII) یک مرجع مهم در نوآوری بوده و به عنوان ابزاری کمکی جهت سیاست ‌گذاری‌های بلندمدت و کلان کشورها انتشار می ‌یابد تا منجر به افزایش بهره‌ وری و بهبود وضع اشتغال در کشورها شود.

شاخص نوآوری جهانی بر دو شاخص درون داد نوآوری و برون داد نوآوری استوار است. مولفه های درون داد شامل نهادها، سرمایه انسانی و تحقیقات، زیرساخت ها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار است و مولفه های برون داد شامل برون دادهای خلاقانه و برون دادهای دانش و فناوری است.

ارزیابی رتبه ایران در شاخص نوآوری جهانی (GII) طی سال‌ های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، از بهبود رتبه و امتیاز ایران از سال ۲۰۱۴ به بعد حکایت دارد.

آمارها نشان می‌ دهد، ایران از میان ۱۲۷ کشور جهان از نظر شاخص نوآوری جهانی در سال ۲۰۱۷ با امتیاز ۱/ ۳۲ در رتبه ۷۵ قرار گرفته است؛ این در حالی است که ایران در جمع ۲۰ کشور منطقه در شاخص نوآوری رتبه ۱۰ را از آن خود کرده است.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا