جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی

مطابق فراخوان هفدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، همه دانشجویان و طلابی که از سال 95 تا پایان شهریورماه 96 در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه‌ها و یا سطوح معادل آن در حوزه‌های علمیه از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی سه بخش اصلی، جنبی و ویژه دارد:

در بخش اصلی از فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تمامی رشته‌های دانشگاه‌های کشور دعوت می‌‌شود تا پایان‌نامه‌های خود را که در دو سال اخیر هر دوره(سالی که جشنواره در آن برگزار می‌شود و سال ماقبل آن) تدوین و از آن دفاع کرده‌اند برای شرکت در جشنواره ارسال کنند. این بخش همچنین شامل 6 گروه تخصصی به شرح زیر است:

گروه فنی ـ مهندسی، گروه پزشکی ـ دامپزشکی، گروه کشاورزی و منابع طبیعی، گروه علوم پایه، گروه علوم انسانی – اجتماعی و گروه هنر- معماری

در بخش ویژه این جشنواره پایان‌نامه‌های نگارش‌شده با موضوع‌های اقتصاد مقاومتی، معماری و شهرسازی اسلامی، طراحی مد و لباس ایرانی- اسلامی، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی، تجاری‌سازی دانش و فناوری‌های نوین و مطالعات فرهنگی(فرهنگ  دانشگاهی، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ و مدیریت جهادی) پذیرفته می‌شوند.

داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در چهار مرحله انجام می‌شود:

– مرحله مقدماتی: در این مرحله از داوری مدیر گروه به همراه کارشناسان دبیرخانه آثار رسیده به گروه خود را با شرایط دبیرخانه و فراخوان انطباق می‌دهند.

– مرحله اول: در این مرحله مدیر گروه به همراه دو مشاور خود که هر دو مشاور متناسب با گرایش‌ها و رشته‌های گروه مورد نظر انتخاب شده‌اند، آثار رسیده به گروه خود را توسط فرم‌های مرحله اول، داوری و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

– مرحله دوم: در این مرحله مدیر گروه به تناسب رشته‌ها و گرایش‌های موجود در گروه، هر یک از پایان‌نامه‌ها را در اختیار یک داور متخصص آن رشته قرار می‌دهد تا بر مبنای شاخص‌های فرم ارزیابی مرحله دوم پایان‌نامه را مورد داوری قرار دهد.

– مرحله سوم: در این مرحله مدیر گروه موظف است با حضور کلیه داوران و مشاوران طی یک جلسه پایان‌نامه‌ها را از نظر امتیاز مورد مقایسه و بررسی قرار دهد و طبق آراء داوران و فرم‌های ارزیابی اسامی نفرات برتر را در صورتجلسه نهایی داوری اعلام کند.

– مرحله چهارم: کمیته نهایی داوری با حضور دبیر جشنواره و مدیران گروه‌ها تشکیل شده و طی یک صورتجلسه معین نفرات برتر را انتخاب و اعلام می‌کنند.

گفتنی است که داوطلبان می‌توانند یکم تا پانزدهم آذرماه 96 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و تکمیل پرسشنامه الکترونیک و بارگذاری نسخه الکترونیک پایان‌نامه خود نسبت به ثبت‌نام در جشنواره اقدام کنند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی www.isba.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 66952727 تماس حاصل نمایند.

 

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا