برگزاری نشست اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی

 دکتر گودرز صادقی رییس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس نشست اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه گفت: اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه چند سالی است که تأسیس شده است و طبق تصمیمات اتخاذ شده قرار است هر سال یکبار در یکی از کشورها برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال دومین نشست اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: اولین نشست در کشور قرقیزستان برگزار شد و امسال هم ما در دانشگاه محقق اردبیلی میزبان نشست اتحادیه بودیم.

رئیس این نشست منطقه‌ای با بیان اینکه هر سال یک موضوع در نشست اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: بین الملل سازی آموزش عالیموضوع امسال نشست اتحادیه بود و اعضای اتحادیه در این مورد به بحث و گفتگو پرداختند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ۴۰ نفر از رؤسا و مسئولان دانشگاه‌های عضو اتحادیه از ۷ کشور در این نشست شرکت کردند.

دکترصادقی اظهار کرد: از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مسئول ارتباطات علمی ایران و گرجستان انتخابشده است به همین دلیل با هیأت گرجستانی نشست جداگانه ای داشتیم.

ناصر نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه برای تعامل و همکاری بین المللی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها بهترین مراکزی هستند که می‌توانند علم را به معنای واقعی در خدمت ارزش‌های بشری قرار دهند، گفت: تمام رشته‌های علمی زمانی ارزشمند هستند که در خدمت ارزش‌های بشری قرار بگیرند.

نصیری اظهار کرد: امروز بزرگترین معضل جوامع بشری ترویج خشونت و آتش افروزی است اما دانشگاهیان در حل این مساله می‌توانند مثمر ثمرواقع شوند.

دکتر محمد تقی آل ابراهیم رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر نشست اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه نیز در این نشست گفت: برگزاری این نشست‌های موجب تقویت همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌های برای ارائه خدمات علمی به یکدیگر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بین المللی سازی آموزش عالی تصریح کرد: در دانشگاه‌های تراز اول دنیا تعداد زیادی دانشجوی خارجی مشغول تحصیلهستند که این امر علاوه بر صدور علم و جذب نخبگان علمی موجب ارزآوری به آن کشورها می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، این نشست با تجدید میثاق با شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد و در حاشیه نشست، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج فارس بااستفاده از نقشه‌های اهدایی مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد ایرانشناسی اردبیل و نمایشگاه معرفی دانشگاه‌های عضو اتحادیه برگزار شده و اعضای حاضر در نشست از موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا