عرضه زیبایی‌های نجومی در آسمان

به گزارش سیناپرس، اسدالله قمری‌نژاد، عضو کمیته نظارت و ارزیابی انجمن نجوم ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری کارگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی "توآن" (TWAN) در ایران، افزود: از دوم تا چهارم اسفندماه امسال کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ عکاسی "جهان در شب" در ایران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد در ایران به صورت دو سالانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه در سطح خاورمیانه در ایران و در شهر زنجان برگزار می‌شود.

قمری‌نژاد با تاکید بر اینکه 6 دوره از این نمایشگاه‌ها و کارگاه با نام عکاسی نجومی "جهان در شب" برگزار شده است، خاطر نشان کرد: هفتمین دوره این کارگاه‌ها در سال جاری برگزار می‌شود و در هر کدام از کارگاه‌های برگزار شده یک کارگاه عملی برای علاقه‌مندان به عکاسی نجومی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این دوره‌ها برای آشنایی مردم با شگفتی‌ها و زیبایی‌های آسمان شب همراه با صورت تصاویر زیبایی از آسمان همراه با بناها و یا عوارض طبیعی زمین برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ به علت دلایل مختلف مانند آلودگی نوری، دسترسی به آسمان پاک و زیبایی‌های آن را نداریم؛ از این رو در این رویداد سعی می‌شود با برگزاری نمایشگاه همراه با کارگاه‌های آموزشی کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان را بیشتر با آسمان شب آشنا کنیم.

عضو کمیته نظارت و ارزیابی انجمن نجوم ایران اضافه کرد: پروژه "جهان در شب" یک پروژه بین‌المللی و منتخب سال جهانی نجوم است که با شعار "یک زمین، یک آسمان" بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و سیاسی زیبایی‌های آسمان و رخدادهای زیبای نجومی را بر فراز آسمان‌های مناطق مختلف کره زمین به تصویر می‌کشد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه با نظم و کیفیت بسیار بالایی در ایران برگزار می‌شود، افزود: برای آشنایی با آخرین تکنیک‌ها و یافته‌های عکاسی نجومی از اساتید برجسته این حوزه در جهان برای تدریس و همکاری در این پروژه دعوت به عمل می‌آید.

قمری نژاد با تاکید بر اینکه این برنامه در 25 کشور دنیا برگزار می‌شود، یادآور شد: این دوره‌ها با همکاری استاندار زنجان، اداره ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری زنجان در محل کانون فرهنگی شیخ الاشراق سهروردی زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، توآن (TWAN)  پروژه‌ای بین‌المللی و غیرانتفاعی است که با همکاری اخترشناسان و عکاسان سرشناس آسمان شب در بیش از 25 کشور جهان برگزار می‌شود.

در این رویداد که تحت نظر انجمن بین‌المللی نجوم، یونسکو و انجمن منجمان بدون مرز اجرایی می‌شود، با تهیه و ارائه تصاویر خیره ‌کننده و هنرمندانه از آسمان شب بر فراز آثار تاریخ و طبیعی در جهان (از جمله ایران) به معرفی عمومی زیبایی‌ و ارزش آسمان شب و اهمیت اخترشناسی می‌پردازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا