چتر هوشمندی که هوا را پیش‌بینی می‌کند

برای همه ما پیش آمده است که در روزهای بارانی غافلگیر شده و چتر خود را به همراه نبریم. با این وجود فناوری اطلاعات بار دیگر به سراغ حل یکی از مشکلات دیگر ما رفته است. دانشمندان یک چتر هوشمند طراحی کرده‌اند که قابلیت‌های متعددی را به کاربران خود عرضه می‌کند.

این چتر هوشمند که توسط شرکت Weatherman ساخته شده است، از یک نرم‌افزار همراه برای پیش‌بینی تغییرات هوایی بهره می‌گیرد تا به کاربر خود درزمینهٔ تغییرات هوایی هشدار بدهد. به‌این‌ترتیب دیگر چتر خود را در شرایط بارانی جا نخواهید گذاشت.

این چتر هوشمند که در روز پنج‌شنبه گذشته روانه بازار شده است، می‌تواند با استفاده از سامانه بلوتوث با کاربر ارتباط برقرار کند و به‌این‌ترتیب می‌توان تمامی اطلاعات مربوط به وضعیت آب‌وهوا را بر روی تلفن همراه کاربر مشاهده کرد. ازجمله مزایای این چتر هوشمند، لیست زیر در وب‌سایت شرکت سازنده اعلام‌شده است:

  • اعلام زمان نیاز به چتر به کاربر
  • ایجاد لرزش در چتر برای هشدار شروع احتمالی باران
  • استفاده از یک میدان مغناطیسی برای دفع باران از اطراف کاربر

سامانه ارتباطی این چتر، نسخه 4.1 بلوتوث است. همچنین این چتر به نحوی ساخته شده است که می‌تواند با کمک الیاف فایبرگلاس به‌خوبی در برابر بادهایی با سرعت 88 کیلومتر در ساعت مقاومت کند. همچنین درصورتی‌که چتر از مسافت خاصی نسبت به تلفن همراه شما دورتر شود، هشداری را دریافت می‌کنید که موجب می‌شود تا چتر خود را گم نکنید. این محصول با قیمت 65 دلار به مشتریان عرضه می‌شود.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا