بهتراست به دنبال آموزش و ایمن سازی باشیم

عبدالخالق کلوایی کارشناس روابط عمومی  و مسئول ارتباط با رسانه این سازمان در خصوص حضور پژوهشگاه زلزله شناسی در نمایشگاه ترویج علم گفت: بحث زلزله بسیار مهم و جدی است و باید خیلی زودتر از به آن می پرداختیم، البته پژوهشگاه زلزله شناسی قبل زا زلزله منجیل و رودبار یعنی چیزی  حدود30 سال است که به این موضوع پرداخته و به منظور ترویج رویکرد کاهش اثرات بلایای طبیعی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث تلاش کرده است.
وی تاکیدکرد: درهمین راستا نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله، روز چهار شنبه هشتم آذرماه در سطح تمامی مدارس کشور برگزار می  شود.همچنین تفاهم نامه هایی با وزارت کشور، آموزش پرورش، وزارت علوم و صدا وسیما نیز امضا شده است تا به این مانورها باجدیت بیشتری توجه شود.
کلوایی  در پاسخ به اینکه چرا پژوهشگاه زلزله شناسی در این نمایشگاه حضور دارد ،افزود: در هفته ترویج علم به اهمیت آموزش به دانش آموزان که در واقع سفیران آموزش هستند، پرداختیم .حضور دانش آموزان و خانواده های آنها نشان علاقه مندی به یادگیری مباحث زلزله است؛ البته گفتنی است ، زلزله غرب که اخیرا اتفاق افتاد و ناراحتی  و درد بزرگی را به جامعه تحمیل کرد نیز بی تاثیر نبوده است.
مسئول ارتباط با رسانه این پژوهشگاه در ادامه افزود: متاسفانه زمانی متوجه اتفاقات ناگوار می افتیم که واقعه به وقوع پیوسته و ما بدون آمادگی هستیم. به نظرباید همان طور که هر سال برای بارندگی آمده می‌شویم و ساختمان‌ها را ایزوگام می کنیم ، برای زلزله نیز باید آماده باشیم و یادگیری خود را نسبت به این بلای طبیعی افزایش دهیم .
کلوایی  درخصوص شایعه قابل پیش بینی بودن زلزله کرمانشاه به خبرنگار سیناپرس گفت: وقوع زلزله در مکان قابل پیش بینی است اما زمان وقوع آن را نمی توان پیش بینی کرد و اینها شایعاتی غیر علمی است و تا کنون علم به درجه‌ای نرسیده است که بتوان زمان وقوع زلزله را به طور قطعی پیش بینی کرد.اما درنهایت بهتر است به جای توجه به شایعات غیرعلمی به دنبال آموزش و ایمن سازی باشیم و یاد بگیریم چطور با بلایای طبیعی امن‌تر زندگی کنیم .

گفت و گو:مهگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا