اجرای برنامه‌های هفته پژوهش با نگاه کارآفرینی و اشتغالزایی

به گزارش سیناپرس ، دکتر کردی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با هفته پژوهش عنوان کرد: دانشگاه مصمم است نسبت به سال قبل از نظر کیفی، هفته پژوهش و نمایشگاه را بهتر برگزار کند.وی از برنامه‌های دانشگاه در هفته پژوهش گفت: در این هفته جلسات و سخنرانی‌های مختلفی برگزار می‌شود و برنامه مشوقانه مرتبی برای دانشجویان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در این یک هفته پتانسیل‌های استان را نمایش دهیم و استعدادهای خوبی را شناسایی و در هدایت استعدادها نقش کلیدی را ایفا کنیم. همچنین به سمتی برویم که شعار هفته پژوهش که تجاری سازی و اشتغالزایی است با همکاری دستگاه‌های اجرایی، برنامه خوب و مدونی برای نسل آینده تدوین کنیم.

دکتر کردی درباره نمایشگاهی که هر سال در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود گفت: امسال غرفه‌های نمایشگاه نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود و این غرفه‌ها شامل پتانسیل‌های دانشگاه و استان و همچنین واحدهای مرکز رشد دانشگاه و بخشی از دستگاه‌های اجرایی و خصوصی خواهند بود که برنامه‌های سال گذشته و یا آینده خود را به معرض نمایش قرار می‌دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه ادامه داد: از برنامه‌های دیگر این هفته نشست با حوزه بخش خصوصی و حوزه کار آفرینی است که تلاش می‌کنیم پتانسیل استان را شناسایی و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل و به اهداف بالادست برسیم.

وی در مورد اهمیت تحقیق و پژوهش تصریح کرد: ما باید فرهنگ سازی و نوعی نگاه ایجاد کنیم که برای هر قدم و عملی تحقیق و پژوهش و فکر کنیم و بعد آن را به مرحله اجرا برسانیم و اگر این نوع نگاه نهادینه شود نقش و راه بسیار پر باری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: باید بتوانیم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی یک حرکت خوب و مفید را آغاز کنیم تا آیندگان آن را ادامه دهند و در نهایت، محصول این حرکت‌ها توسعه است و زمانی که توسعه پیدا کنیم همه نواقص اشتغالزایی برطرف می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا