نگاهی به علم با هدف زندگی بهتر

سومین جشنواره علم برای همه از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه 96 با شعار "گامی به سوی آگاهی بخش جامعه" و با محوریت موضوع ویژه "زلزله و خانواده" برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار شد؛ بخش اصلی شامل آموزش و معرفی تمامی مفاهیم علمی بود. بخش ویژه با موضوع زلزله و خانواده نیز در شاخه های عکس، فیلم و پویانمایی، ساخت ماکت، نقاشی، داستان علمی، تخیلی، مستند، خاطره نویسی و بازی‌ های رایانه‌ای برگزار شد.

صونا آقابابایی، دبیر علمی سومین جشنواره علم برای همه اظهار داشت: ما سعی کردیم که هر سال یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی را از طریق علم ارائه دهیم و دانش آموزان و خانواده ها را به مشارکت جویی علمی دعوت کنیم.

آقابابایی افزود: نیاز ما به ترویج علم در جامعه بسیار ضروری است و باور ما این است که هر ایرانی باید حداقل یک بار بتواند در جشنواره علم حضور داشته باشد.

مهندس ارشاد استعدادی، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و مدیر عامل موسسه علمی آینده سازان، پرداختن به یک کار تیمی علمی همراه با خانواده در این جشنواره را بسیار خوش یمن دانست و گفت: کار مهم ما ترویج علم، پژوهش و تفکر خلاق است که مردم را مورد مخاطب قرار می دهد که این یک خصوصیت و ویژگی برتر است. هدف علمی، یادگیری بیشتر و زندگی بهتر است که در این جشنواره‌ اتفاق افتاده است و ما باید علم را در زندگی بیاوریم و فاصله تاثیر علم بر زندگی را از طریق همین نوجوانان و جوانان کم کنیم.

در آخرین روز برگزاری این جشنواره، از مجموعه داستان های کوتاه علمی-تخیلی رونمایی شد. این کتاب در ۵۰۰ نسخه و از سوی موزه علم و فناوری با هدف علاقمندی و ترغیب جوانان به علم به چاپ رسیده است.

 

 

 

گزارش: سارا فرهادیان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا