چطور مشخصات سخت افزاری کامپیوتر خود را ارتقا دهید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،برخی افراد علاقه شدیدی به وسایل به روز تکنولوژی دارند و سالانه مبلغ زیادی را برای تعویض یا تعمیر وسایل هوشمند خود نظیر کامپیوتر، موبایل یا تبلت هزینه می کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، بد نیست بدانید بجای صرف هزینه های گزاف برای ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی تنها کافی است اطلاعاتی را از تعدادی سایت مرجع استخراج کنید و بر اساس این اطلاعات سیستم مورد نیازتان را سر هم کنید.

حال، مهم نیست اطلاعات فراوانی درباره استفاده از کامپیوتر داشته باشید. با ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی تان از این طریق می توانید معلومات فراوانی درباره قطعات کامپیوتر و طـرز کار  آنها کسب کنید.

در واقع این سایت ها شما را کمک می‌کند تا سوکتها، پردازنده، کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه و قطعات دیگر را بهتر بشناسید. با شناخت بهتر قطعات، می‌توانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید و همچنین دقت بیشتری روی انتخاب قطعات داشته باشید و سخت افزارهایی را خریداری کنید که پایدارتر بوده و عمر بیشتری دارند.

سایت هایی که به کاربران اطلاعات مفیدیدر خصوص ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی می‌دهند، به شرح زیر است:

سایت PCPartPicker

PCPartPicker سایتی در زمینه اطلاعات سخت افزار، خرید سخت افزار، معرفی قطعات سخت افزاری و هماهنگی و سازگاری سخت افزارهای کامپیوتر است. بدین صورت که خریداران کامپیوتر یا قطعات که قصد ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی شان را دارند یا می‌خواهند قطعه جدیدی را جایگزین کنند، به این سایت مراجعه کرده و در مورد قطعه مورد نیازشان متناسب با بقیه قطعات سخت افزاری که در اختیار دارند، اطلاعات کسب می‌کنند.

برای شروع می توانید در این سایت به دنبال قطعات تکی و جداگانه مانند پردازنده یا مادر برد باشید و سپس به جستجوی پایگاه داده عظیم سخت افزار کامپیوتری برای اجزایی که با دیگر قطعات سازگار هستند، بپردازید. این سایت برای افرادی که نگران هستند کارت گرافیک 300 دلاری آنها داخل محوطه 100 دلاری جاسازی نشود، بسیار مناسب است.

سایت PCPartPicker پایین ترین قیمت ها را از محبوب ترین و قابل اعتمادترین فروشگاه های آنلاین به نمایش می گذارد. بنابراین دقیقا می توانید قطعاتی را با کمترین هزینه برای ساختن کامپیوتر خود انتخاب کنید. ضمن اینکه گزینه های جالبی در خصوص هزینه قطعات سخت افزاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

سایت Logical Increments

اگر مایلید که از بهترین قطعات گرافیکی سازنده های پی سی در هر زمان و با هر بودجه ای استفاده کنید، سایت Logical Increments را به شما پیشنهاد می کنیم. این سایت با لیست بلند بالای خود که بهترین قطعات را در محدوده قیمت های متنوع به نمایش می گذارد و با بروزرسانی روزانه خود باعث می شود ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی درست مطابق بودجه کاربر صورت گیرد.

اگر مایلید با یک دید کلی به تجزیه و تحلیل قطعات بپردازید، می توانید به لغت نامه کامل و جامع سایت رجوع کنید و از اطلاعات مفید آن در مورد قطعات سخت افزاری مختلف بهره ببرید.

سایت CamelCamelCamel

 سایت CamelCamelCamel به طور اختصاصی برای سازندگان پی سی نیست، اما برای آن دسته از سازندگانی که صرفه جویی در هزینه را جزو اولویت های اول خود قرار داده‌اند، بسیار کارآمد و مفید است. این وب سایت فهرستی از قیمت های محصولات فروخته شده در سایت آمازون را از کمترین تا بیشترین مبالغ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت های قدیمی هم در این سایت در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند بهترین زمان خرید یک قطعه را پیش بینی کند.

یوتیوب

تمام سایت هایی که تاکنون در این مقاله معرفی شدند، مانند سایت «howtogeek» راهنمای متنی در اختیار شما قرار می دهند و با مطالعه آنها می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. اما وب سایتی مانند یوتوب ویدئوهای آموزشی مفیدی در اختیارتان قرار می دهد که هنگام ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی می توانید از آن بهره‌مند شوید.

نرم افزار سیستم خانگی خود را چگونه ارتقا دهیم؟

نصب ویندوز بر روی کامپیوتر دیگر مانند گذشته پردردسر نیست. مایکروسافت اجازه می‌دهد سیستم عامل را دانلود کنید، یو‌اس‌بی قابل بوت بسازید و آن را بر روی کامپیوتر شخصی‌ جدیدتان نصب و بلافاصله شروع به استفاده کنید تا زمانی که به دستگاه دیگری که ویندوز یا مکینتاش و اینترنت دارد، دسترسی داشته باشید. برای استفاده از آن حتی نیاز به مجوز هم ندارید و می‌توانید برای همیشه از حالت رایگان آن استفاده کنید؛ بدون آنکه محدودیت خاصی داشته باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا