ارزش مدرک تحصیلی در ژاپن بیش از 25 هزار دلار در سال است!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،طبق اعلام انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان، این رقم تقریبا نصف مبلغی است که دانشجویان در ایالات متحده دریافت می کنند. این حقوق که به فارغ التحصیلان جدید تعلق می گیرد، از سال 2007 تا 8 درصد افزایش یافته است.

طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط گروه لابی کسب و کار Keidanren، حقوق فارغ التحصیلان ژاپنی از زمان دریافت اولین حقوق ماهانه‌شان در اوایل سال جاری، قبل از کسر مالیات به طور متوسط 213000 ین (1885 دلار) گزارش شده است.

جالب است بدانید، میانگین حقوق و پاداش برای کسی که مدرک کارشناسی ارشد دارد، 3.1 میلیون ین است و صرف چند سال زمان بیشتر در مقطع کالج مبلغ چندانی به آن اضافه نمی کند.

فارغ التحصیلان ژاپنی جدیدی که از چنین مبنای پایینی شروع می کنند و امید کمی به افزایش درآمدشان در زمان کوتاهی دارند، باید منتظر بمانند تا اقتصاد حاصل از بخش صادرات این کشور پیشرفت کند. این وضعیت نشان از رکود کلی دستمزد در ژاپن دارد که طی دهه منتهی به سال 2016 تنها 1 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که با وجود رقم پایین دستمزد در این کشور، بسیاری از شرکت های بزرگ ژاپنی مزایایی مانند هزینه حمل و نقل، یارانه فرزند کارکنان، مسکن ارزان در خوابگاه های شرکتی و هزینه خورد و خوراک پایین در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند.

طبق نظرسنجی متفاوت Keidanren در سال 2015، تا یک ماه دیگر یا بیشتر، مبلغ 110 هزار ین به مقدار کلی حقوق متوسط کارکنان اضافه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا