ماموریتی مخفی برای اسپیس اکس

شرکت اسپیس اکس در روز 16 نوامبر (فردا) و بین ساعات 8 تا 10 به‌وقت محلی قرار یک بسته مخفیانه به را به فایی فراتر از جو زمین ارسال کند. این پروژه که با نام زوما (Zuma) نامیده می‌شود، یک راز بزرگ است. این مرکز فضانوردی در روز 11 نوامبر موشک فالکن 9 را مورد آزمایش قرار داد که هدف آن اجرای یک پروژه ویژه در روز 15 نوامبر (امروز) بود ولی این پروژه یک روز به تعویق افتاد و البته ممکن است بازهم با تاخیر اندک آن روبرو باشیم.  البته بر اساس گفته‌های اسپیس اکس، زوما باید پیش از تاریخ 30 نوامبر به فضا ارسال شود. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که این بسته باید به موقعیت مکانی ویژه‌ای ارسال شود که پس از به پایان رسیدن ماه میلادی دیگر دسترسی به آن آسان نیست.

گفته می‌شود که این بسته به سفارش مرکز فناوری‌های تدافعی نورتکورپ گرومان (Northrop Grumman) که تحت نظارت دولت آمریکا فعالیت می‌کند، به فضا فرستاده خواهد شد. بااین‌وجود تمامی تلاش‌های رسانه‌ها برای دریافت پاسخ از اسپیس اکس یا گرومان با یک پاسخ قاطع روبرو شد: محتوای این بسته محرمانه هستند.

شایان‌ذکر است که اسپیس اکس پیش از این نیز با ارسال ماهواره جاسوسی برای دولت آمریکا، فعالیت‌های مخفیانه‌ای از این دست را انجام داده است ولی هیچ‌گاه مانند زوما شاهد برنامه مخفیانه‌ای که زمان‌بندی آن به‌صورت عمومی اعلام شود نبوده‌ایم. تنها اطلاعاتی که درباره زوما قطعی به نظر می‌رسند این است که این بسته قرار است تا به مدار پایینی زمین ارسال شود و از آنجا به مرحله بعدی شلیک دسترسی داشته باشد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا