رینوتکس به کار خود پایان داد

پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی یا رینوتکس که از چهار روز پیش به میزبانی تبریز آغاز به کار کرده بود، امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به طور رسمی به کار خود پایان داد این مراسم  با حضور  دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مقامات عالی کشوری و استانی برگزار شده و از ایده ها و طرح های برگزیده تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی، جهاد دانشگاهی طرح ها و ایده های برگزیده زون  صنایع خلاق و فرهنگی را نیز معرفی کرده و با حضور دکتر محمد صادق بيجندی معاون رییس جهاد دانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  به آن ها لوح تقدیر اهدا شد.

گفتنی است این نمایشگاه با همکاری و حضور شرکت های دانش بنیان و مراکز و موسسات داخلی و خارجی برگزار شده و صاحبان نوآوری ها ؛ مخترعان و ایده های نوین، فرصت برقراری ارتباط با صنایع و سرمایه گذاران را پیدا کرده و  به معرفی محصولات و طرح های خود را پرداختند.  

در این نمایشگاه 21 منطقه (زون) ویژه تخصصی و 28 رویداد جانبی پیش بینی شده بود و همچنین در حاشیه این نمایشگاه همچنین 1750 طرح مبتنی بر علم و فناوری نیز ارایه شده و تلاش شد تا ارتباط موثری بین مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی از یکسو و مراکز صنعتی و تجاری از سوی دیگر برقرار شود.  

یکی از بخش های مهم و پر بازدید این نمایشگاه با عنوان زون صنایع خلاق و فرهنگی و زیر نظر سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان برگزار شده، مشتمل بر سی دو غرفه بود که در بین آن ها غرفه های صنایع دستی، محصولات فرهنگی، نوآوری های مبتنی بر فناوری در حوزه های فرهنگی و شرکت ها و پژوهشگرانی که عمدتا با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی موفق به ارائه تولیدات و ابتکارات خود هستند، وجود داشتند. از جمله مهمترین اهداف این بخش: ترویج و توسعه فرهنگ صنایع خلاق در کشور، حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه، معرفی ظرفیت صنایع خلاق به مردم و مسوولین و همچنین بررسی و احراز صلاحیت شرکت های خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی، جهاد دانشگاهی طرح ها و ایده های برگزیده زون  صنایع خلاق و فرهنگی را نیز معرفی کرده و با حضور دکتر محمد صادق بيجنديی معاون رییس جهاد دانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  به آن ها لوح تقدیر اهدا شد. در حاشیه این مراسم همچنین چند تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و شرکت ها و مراکز ارائه دهنده طرح ها و فناوری های نوین امضا شد.

گزارش: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا