تومورهای بدخیم در افراد 10 تا 20 سال بیشتر است

دکتر سام حاجی علیلوسامی جراح ارتوپدی اظهار کرد: اساسا نوع خوش خیم تومورهای استخوانی در کشور ما شایع تر است.وی افزود: به طور کلی تومور ارتوپدی به آن دسته از تومورهایی اطلاق می شود که بافت استخوانی و بافت هم‌بند مانند مفاصل، اعضلات، چربی و اعصاب را درگیر کند.

وی با توجه به شیوع تومورهای خوش خیم و روند بسیار آرام آن، اظهار کرد: بر خلاف سایر تومورها که در سنین بالای 50 تشخیص داده می شود، تومورهای ارتوپد در سنین 10 تا 30 سال ایجاد و تشخیص داده می شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به شایع ترین تومورهای استخوانی، گفت: کیست های استخوانی لگن که در فضای خالی استخوان ایجاد می شوند، بسیار شایع است به گونه ای که بیمار در نهایت نیاز به جراحی پیدا می کند.
وی افزود: در موارد اندک کیست استخوانی موجب تضعیف و شکسته شدن استخوان می شود که در این صورت نیز مداخلات جراحی باید انجام شود.
علیلوسامی در ادامه با توجه به تومورهای بدخیم استخوانی، تصریح کرد: تومورهای بدخیم اصولا در ناحیه زانو با علائمی مانند درد و تورم بروز می یابد.
وی افزود: تومورهای بدخیم بیشتر افراد 10 تا 20 سال را درگیر می کند که برای تشخیص حتما باید نمونه برداری انجام شود که در نهایت پس از تشخیص طی جراحی باید ناحیه درگیر را برداشت و سپس پیوند استخوان انجام داد.
وی افزود: در برخی موارد نیز به جای پیوند می توان از پروتز برای بازسازی استفاده کرد.
این جراح ارتوپدی یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر تمام تکنولوژی مربوط به تشخیص و درمان تومورهای ارتوپدی در کشور وجود دارد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: امروزه دیگر نیازی نیست بیمار برای درمان به خارج از کشور سفر کند.
وی تصریح کرد: در بیست و پنجمین کنگره ارتوپدی مباحث مربوط به تومورهای استخوانی به صورت مفصل مورد بحث قرار می گیرد و علاقه مندان می توانند برای بهره مندی در این کنگره حضور یابند.
بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران 29 آبان لغایت 3 آذر در هتل المپیک برگزار می شود
در کنگره امسال 15 سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، کره، ترکیه، آلمان ، کلمبیا، انگلستان، کانادا، اتریش حضور دارند .
همچنین در بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران 6 ری لایو سرجری هیپ، دست ، تروما، زانو ، مچ پا، شانه برگزار می شود، از جمله کارگاه هایی که در حاشیه کنگره برگزار می شود می توان به ستون فقرات، تروما، دست، تومور، شانه، اطفال، هیپ، مچ پا، اخلاق پزشکی، جراحی زانو و همچمین جلسه مجمع عمومی برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا