سرمایه‌گذاری 80 میلیون دلاری بیل گیتس برای ساخت شهر هوشمند

بیل گیتس به‌تازگی به سراغ یک پروژه جذاب رفته است و قصد دارد تا بار دیگر آینده را تغییر بدهد. این بار پروژه او شامل سرمایه‌گذاری 80 میلیون دلاری برایش ساخت یک شهر هوشمند است. این شهر هوشمند قرار است تا در ایالت آریزونای آمریکا ساخته شود و برای انجام این کار، زمینی بسیار ویژه به ابعاد 101 کیلومترمربع در نظر گرفته شده است.

این شهر هوشمند که قرار است تا بلمونت نامیده شود به زیرساخت‌های ارتباطات بسیار سریع مجهز خواهند بود. تمامی فناوری‌های ویژه روز جهان در این شهر وجود خواهند داشت و به‌صورت خلاصه، این شهر قرار است تا شهری باشد که در آن همه‌چیز به آخرین سیستم ارتباطی جهان متصل هستند.

جالب است بدانید که این منطقه از دهه نود میلادی به‌عنوان یک مرکز آینده محور در نظر گرفته شده بود و هم‌اکنون قرار است تا بخشی 15 کیلومتری از آن به محیط اداری اختصاص یافته و همچنین نزدیک به دو کیلومتر از این شهر نیز به‌عنوان مدرسه مورد استفاده قرار بگیرد.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره این موضوع منتشر نشده است و برای درک بهتر شهر بلمونت باید مدت‌زمانی طولانی را در انتظار بمانید. همچنین هنوز هیچ تاریخی برای تحقق این شهر اعلام نشده است ولی بعید به نظر می‌رسد که در دهه جاری میلادی شاهد عملیاتی شدن کامل این پروژه باشیم.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا