کارایی جدید برای کامیون‌های نیمه خودران

شرکت‌های مختلف در حال تلاش برای بهبود شرایط خودروهای خودران هستند ولی شرکت‌هایی نیز به فعالیت برای خودروهای نیمه خودران مشغول شده‌اند. در این میان شرکت فریجیدر (Frigidaire) به سراغ همکاری با کمپانی امبارک (Embark) رفته است. این دو شرکت قصد دارند تا از کامیون‌های نیمه خودران برای تحویل دادن یخچال‌های نیمه خودران استفاده کنند.

این پروژه قرار است تا مسافت بین تگزاس تا کالیفرنیا را شامل شود و به همین دلیل نیز می‌تواند یک آزمایش بسیار مفید برای این سیستم‌ها باشد. این خودروهای نیمه خودران که ازنظر فناوری در سطح 2 قرار دارند، می‌توانند به‌خوبی در محیط‌های اتوبانی بین این دو ایالت مورد آزمایش قرار بگیرند.

شایان‌ذکر است که خودروهای نیمه خودران، وسایل نقلیه‌ای هستند که باید از حضور راننده‌ها در پشت فرمان بهره‌مند باشند. این امر موجب می‌شود تا خودرو به‌صورت خودران به حرکت ادامه بدهد ولی حضور راننده موجب می‌شود تا درصورتی‌که سیستم هوشمند خودرو نتواند عکس‌العمل مناسبی از خود نشان بدهد، راننده بتواند کنترل را بر عهده بگیرد و شرایط را از وضعیت خطرساز به وضعیت قابل‌قبول تبدیل کند.

مدیر امبارک درباره آینده این پروژه می‌گوید: «در طول دو دهه آینده بیش از نیمی از تمامی رانندگان بازنشسته می‌شوند و درعین‌حال نیز تعداد رانندگان جوانی که برای ورود به این عرصه علاقه نشان می‌دهند، کمتر از حد موردنیاز برای پر کردن این فضا است. با ایجاد فضای فعالیت سیستم‌های اتوماسیون و راننده می‌توان انتظار داشت که راننده دیگر مجبور نباشد تا در تمام‌مسیرهای بسیار خسته‌کننده و طولانی، کنترل خودرو را در اختیار داشته باشد.»

این پروژه پیش‌ازاین توانسته بود تا مسافت هزار و 40 کیلومتری را به‌عنوان یک دوره آزمایشی پشت سر بگذارد و به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که پروژه جدید بتواند تائیدی بر توانایی‌های این مدل‌های نیمه خودران بوده و آن‌ها را آماده ورود به سطح 3 کند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا