تقدیر از برترین‌های جهاددانشگاهی در هفته پژوهش

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، «ستاد برگزاری هفته پژوهش» در راستای برگزاری شایسته این هفته در معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 از اهداف فعالیت ستاد هفته پژوهش می توان به ارتقاء جایگاه جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف پژوهش و فناوری کشور، معرفی الگوهای موفق برتر جهاددانشگاهی، شناساندن توانمندی‌های پژوهش و فناوری واحدها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی، شناسایی و تجلیل از پژوهشگران برتر جهاددانشگاهی، ایجاد زمینه برای توسعه تعاملات بین واحدهای سازمانی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران و مدیران پژوهشی و تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در بین پژوهشگران و مدیران پژوهشی اشاره کرد.

همچنین از برنامه‌های مدنظر در هفته پژوهش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*تجلیل و بزرگداشت محققان و مدیران پژوهشی برتر جهاددانشگاهی

*معرفی تلاش علمی محققان در سنوات قبل به ویژه در یک‌سال گذشته در واحدها، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های علم و فناوری

*مشارکت واحدها و پژوهشکده‌ها در ستاد استانی هفته پژوهش

*تقدیر از کارفرماهای فعال و حامی حوزه پژوهش و فناوری

*انعکاس مناسب طرح‌های پژوهشی و فناورانه شاخص در سطح جامعه

*معرفی ساختارها و تشکیلات برتر حوزه پژوهش و فناوری  

*حمایت از واحد برگزیده استانی

جهاددانشگاهی به دستور امام خمینی و در بحبوحه جنگ با هدف جذب اساتید دانشگاه و توسعه کارهای علمی دانشجویان تأسیس شده است. نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر جهاددانشگاهی بر اشتغال‌زایی جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی به خبرنگار ایسنا گفت: «از آن جایی‌که اشتغال‌زایی برای جوانان یکی از مسائل اساسی و مهم در زمان کنونی کشور است و تمامی مسئولین و نهادهای مختلف باید به آن توجه کنند، جهاددانشگاهی با اقدامات علمی و پژوهشی‌ای که انجام می‌دهد نقش تأثیرگذاری در این امر خطیر ایفا می‌کند.»

جهاددانشگاهی با پیشرفت علم و تکنولوژی همگام است و تولید علوم دانش‌بنیان تنها نمونه‌ای از نوآوری‌های این نهاد انقلابی است. این نهاد به عنوان سنگر علم و پیشرفت علمی کشور فعالیت می‌کند و با نگرشی جهادی در برطرف کردن نیازهای جامعه می‌کوشد.

گفتنی است، مراسم معرفی برترین‌های حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در روز 28 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا