هشدار ۱۵ هزار دانشمند جهان درباره تخریب زمین

به گزارش سیناپرس  به نقل ازمهر، این دانشمندان تصریح کرده اند آسیب دیدن محیط زیست که ناشی از رویدادهایی مانند تغییرات آب و هوایی، تخریب جنگل ها، کاهش دسترسی به آب پاکیزه، نابودی گونه های مختلف حیوانی و افزایش جمعیت انسان هاست می تواند حیات بشریت را به خطر بیندازد.

نامه یادشده در تازه ترین شماره نشریه علمی بین المللی بیوساینس منتشر شده است. در متن منتشر شده در این نشریه با عنوان " دانشمندان جهان به بشریت هشدار می دهند: اخطار دوم" اظهار امیدواری شده که انسان ها بتوانند روند تخریب محیط زیست را متوقف کنند، اما برای این کار به فشار افکار عمومی نیاز است تا سیاستمداران را برای اخذ تصمیمات درست قانع کنند.

برخی از اقدامات پیشنهاد شده توسط این دانشمندان عبارتند از تلاش جدی تر برای حفاظت از منابع زمینی و دریایی، تقویت قوانین ضدشکار و محدودکردن تجارت حیات وحش، اجرای برنامه های آموزشی مناسب برای زنان و خانواده ها، تغییر رژیم غذایی انسان ها و استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر و سبز.

۱۷۰۰ نفر از این دانشمندان قبلا در سال ۱۹۹۲ هم نامه ای با مضمون مشابه منتشر کرده بودند و حالا معتقدند شرایط در مقایسه با آن زمان بدتر شده است. زیرا منابع آبی پاک در مقایسه با ۲۵ سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته، میزان نواحی مرده در اقیانوس ها که حیات آبزیان و دیگر موجودات در آنها از بین رفته ۷۵ درصد رشد کرده، بیش از ۱۲۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع از جنگل های جهان نابود شده، انتشار گازهای گلخانه ای نیز با سرعت در حال افزایش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا