پیوند ایده های علمی با دنیای صنعت و سرمایه

همیار بازار نام سامانه و خدمات جدیدی است که با همت جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و با هدف برقراری ارتباط منسجم بین پژوهشگران، مخترعان و صاحبان ایده های جدید از یکسو و صنایع و سرمایه گذاران از سوی دیگر ایجاد شده و به این ترتیب می توان دانش و روند تولید دانش را به عرصه صنعت و سرمایه مرتبط کرده و به شکوفائی هر دو حوزه کمک کرد.

همیار بازار با هدف تسهیل در فرآیند تجاری سازی و تبادل فناوری به ویژه در نمایشگاه های و جشنواره ها و رویدادهای بین المللی ملی و منطقه ای شکل گرفته است. صاحبان فناوری با ثبت نام در تارگاه IBMExpert.ir ضمن معرفی محصولات و خدمات فناورانه خود به شبکه بزرگ همیار بازار متصل می شوند.

در حقیقت یکی از مهمترین مشکلات و موانع پیش رو در حوزه دانش وپژوهش، بحث تجاری سازی و جذب سرمایه جهت تکمیل پروژه ها و ارائه آن به بازارهای داخلی و خارجی است که سبب می شود بسیاری از طرح های ناب و قابل توجه، هیچ گاه به عرصه صنعت و تجارت وارد نشده و به این ترتیب جامعه علمی و دانشگاهی از دنیای صنعت و تجارت منفک مانده و به این ترتیب هر دو حوزه متضرر می شوند.

جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  به منظور رفع این نقیصه با ایجاد بانک اطلاعاتی و سامانه همیار بازار تلاش کرده اند حوزه های دانش، تجارت و صنعت را به یکدیگر متصل کنند. در حقیقت همیار بازار با هدف تسهیل در فرآیند تجاری سازی و تبادل فناوری به ویژه در نمایشگاه های و جشنواره ها و رویدادهای بین المللی ملی و منطقه ای شکل گرفته است.

صاحبان فناوری با ثبت نام در تارگاه IBMExpert.ir ضمن معرفی محصولات و خدمات فناورانه خود به شبکه بزرگ همیار بازار متصل می شوند. از سوی دیگر سرمایه گذاران حوزه فناوری نیز می توانند با مراجعه به این مرکز از فناوری های نوین روز مطلع شده و با ارزیابی های اولیه طرح ها، با صاحبان فناوری های فوق مرتبط شده و نسبت به خرید یا شراکت در این طرح ها اقدام کنند.

از جمله مهمترین خدمات این سامانه می توان به ارائه بانک اطلاعات فناوری های موجود در نمایشگاه ها و جشنواره ها، هماهنگی و برگزاری جلسات فروش و انتقال فناوری، جذب سرمایه گذار و مشارکت کننده در تجاری سازی و ارائه مشاوره حقوقی ، ثبتی و فنون مذاکرات اشاره کرد.

گزارش: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا